Magazin: A sertéshús és a sajt ára nőtt leginkább egy év alatt
2017. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 2,1%-kal magasabbak voltak a tavaly ilyenkorinál. Az elmúlt egy évben a legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk, valamint az élelmiszerek drágultak.
12 hónap alatt, 2016. júliushoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 2,1%-kal nőttek. Az élelmiszerek ára 3,3%-kal emelkedett, ezen belül a sertéshúsé 12,7, a sajté 10,8, a cukoré 8,9, a párizsi, kolbászé 8,3, a kávéé 7,1, a kenyéré 5,4%-kal. A baromfihús ára 14,9%-kal csökkent. A legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk drágultak, átlagosan 5,2%-kal. A szolgáltatásokért átlagosan 1,8, az egyéb cikkekért (gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek) 1,0, a háztartási energiáért 0,7, a ruházkodási cikkekért 0,1%-kal kellett többet fizetni. A tartós fogyasztási cikkek 0,3%-kal kevesebbe kerültek.
2017. júniushoz viszonyítva, 1 hónap alatt, a fogyasztói árak átlagukat tekintve nem változtak. Az élelmiszerek ára 0,2%-kal mérséklődött, meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 6,0%-os árcsökkenésének következményeként (ez utóbbi csoport nélkül számítva az élelmiszerek ára átlagosan 0,5%-kal nőtt). A kávé 2,5, a párizsi, kolbász 1,9, a sertéshús és a baromfihús 1,3, a sajt, a száraztészta és a margarin egyaránt 1,1%-kal drágult. A fogyasztási főcsoportok közül a legnagyobb mértékben, 0,9%-kal a szolgáltatások ára emelkedett, ezen belül a nyári főszezonból adódóan az üdülési szolgáltatásoké 5,9%-kal. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 0,7%-kal drágultak. A tartós fogyasztási cikkek és a háztartási energia ára nem változott. A nyári kiárusítások következtében a ruházkodási cikkekért 2,5%-kal kevesebbet kellett fizetni. Az egyéb cikkek ára 0,8, ezen belül a járműüzemanyagoké 1,5%-kal csökkent.
2017. január–júliusban az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak átlagosan 2,3%-kal nőttek. //
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a kereslet a mentes termékek iránt – változnak a vásárlói szokások
Folyamatosan nő a speciális étrendet követők száma, de a tudatos…
Tovább olvasom >Minden kultúrában hódít az olvadt sajt
A svájci fondue-t, a grúz hacsapurit és az amerikai mac…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >További cikkeink
Enyhe visszaesést mutat a januári Beszerzési Menedzser Index
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >SAP: Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem…
Tovább olvasom >