Pénteken mutatják be a Sárospatak borát
A Sárospataki Borterasz Egyesületet alkotó öt pincészet összefogásával Patakbor 2016 néven elkészült Sárospatak bora, amelyet pénteken és szombaton a Sárospataki Borfesztiválon mutatnak be először a nagyközönségnek.
Sárospatak környéki borászatokként a Pajzos Tokaj, a Harsányi Pincészet, a Tokaj Portius, a Naár Pincészet és az Espák Pince azért fogott össze, hogy megmutassák: a Tokaj-Hegyaljai Borvidék északi régiójának kiváló dűlői, a gondos szőlészeti és borászati munka, valamint a kulturális örökség együttesen mekkora lehetőségeket hordoznak magukban – mondta el az MTI-nek az egyesület elnöke.
A Pajzos Tokajt vezető Laurent Comas hangsúlyozta: céljuk a tudatos borvidéki jelenlét és egy meghatározó Sárospatak márkanév kialakítása.
Mint megjegyezte, Sárospatak neve számos fogyasztó fejében még mindig nem kötődik elég szorosan a Tokaj-Hegyaljai Borvidékhez, noha a város nemcsak kulturális és gazdasági értelemben, de borászati szempontból is a régió központja volt évszázadokon keresztül. A Pajzos, a Király-hegy vagy a Megyer olyan dűlők, melyeken a különleges adottságok miatt már a 14. században is szőlőt termesztettek – emlékeztetett.
Laurent Comas elmondása szerint a Patakbor az elmúlt két évben Sárospatak önkormányzata számára készült kis mennyiségben, az eddigi sikerek alapján azonban a készítők idén már kereskedelmi forgalomba is szánják.
Jól iható, de tartalmas bort szerettek volna készíteni, melybe mind az öt pincészet a legszebb tételeiből választott – számolt be. A Sárospatak borból 2016-ban 1800 palack készült, tipikus hegyaljai fajtákból: 87 százalékban furmintból, 13 százalékban hárslevelűből.
A feldolgozott szőlő javát a Megyer- és a Király-hegy termőterületei adják; a bor nagyobb része acéltartályban, egyötöde másod- és harmadtöltésű, 3 és 5 hektoliteres hordóban érlelődött 6 hónapig. A Patakbor 2016 ízében és illatában az ásványos, sós jegyek dominálnak, nagyszerűen bemutatva a dűlőkre jellemző vulkanikus jelleget – méltatta az együttműködés eredményét Laurent Comas.
A cuvée a Sárospataki Borfesztiválon mutatkozik be, majd megtalálható lesz többek között a Zempléni Fesztiválon (augusztus 11-20.), a Vingardium Borligeten (szeptember 1-3.) és a Budapest Borfesztiválon (szeptember 7-10.), illetve a tervek szerint korlátozott mennyiségben a kiskereskedelemben is elérhető lesz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >