A Budweiser nyerte a Superbowl hirdetési döntőjét

A Budweiser nyerte a Superbowl hirdetési döntőjét

A verseny idején vetített reklám szpotok közül immár tizedik alkalommal találták legjobbnak az Anheuser-Busch hirdetését.  A nézők szavazatai alapján az Anheuser-Busch jelképének számító Clydesdale fajtájú ló és egy dalmata történetét...

Tovább olvasom

Jól fogytak a Maspex Olympos termékei

A piaci nehézségek ellenére a cég mintegy 15 százalékkal növelte tavaly mennyiségi forgalmát. A lengyel Maspex Wadovice csoport tulajdonában lévő MO 8,3 százalékos részesedéssel a negyedik helyet foglalja el a...

Tovább olvasom

A jódozott só a magyarok legkedveltebb funkcionális élelmiszere

Európában nálunk fogy a legtöbb csökkentett koleszterin-tartalmú étolaj vagy margarin – egyeb mellett ezt tárta fel a Nielsen piackutató vállalat öt világrész 46 országában, köztük hazánkban végzett online felmérése. A...

Tovább olvasom

Az év hirdetője címre jelölték a Procter & Gamble-t

A június közepén zajló Cannes-i Lions fesztivál hirdetői díját tavaly a Honda nyerte el. A Procter tavaly világszerte több mint nyolc milliárd dollárt költött hirdetésekre, tavaly a cég 14 díjat...

Tovább olvasom

Számottevő áremelés várható a baromfihús piacon

A takarmányárak és energiai költségek emelkedése miatt a következő négy hónapban tíz százalékot meghaladó áremelkedés várható. Jelenleg nincs felesleg sem Lengyelországban, sem Hollandiában ezért olcsóbb importra sem számíthatunk, ráadásul a...

Tovább olvasom

Árkartell miatt vizsgálódik a német hatóság

Több vezető európai édességgyártó összehangolt lépését sejtik a szinte egyidejű áremelésben.A hét nemzetközi vállalat az alapanyagok, leginkább a kakaó tavaly 32, a cukor 22 százalékos áremelkedésével indokolta a szükségszerű lépéseit,...

Tovább olvasom

Ingyenes információs hálózat uniós együttműködések elősegítésére

Az Enterprise Europe Network hálózat célja, hogy az európai kis- és középvállalkozások közötti információcserét segítse és előremozdítsa a határokon átnyúló kereskedelmet.A hálózatot – melynek mintegy 500 európai szervezet a tagja...

Tovább olvasom

Indirekt módszerekkel segítene a kormány az élelmiszeripari cégeknek

Az Új Magyarország program keretében 50 milliárd forintra lehet majd pályázni. Az élelmiszeripari cégek kifejezetten rossz évet zártak tavaly, mert a kereskedelmi láncok az alkalmazott árakban csak részben ismerték el...

Tovább olvasom

Jogtalan az uniós extra adó a Latin-Amerikából importált banánra

A WTO döntésének értelmében a kárt szenvedett országok, – köztük a kezdeményezést benyújtó Egyesült Államok is – büntető vámot vethetnek ki az EU ellen.A WTO már tizedik alkalommal marasztalta el...

Tovább olvasom

Újabb luxusmárkák Budapest divat főutcáján

A Gucci, a Burberry, a Chanel, illetve a Giorgio Armani után idén várhatóan a francia Sephora és az angol BodyShop is üzletet nyit a budapesti Andrássy úton. A régi kis...

Tovább olvasom

Idén 350 ezer négyzetméter ipari raktárat adhatnak át

A repülőtér környékén várható két-három nagyobb park fejlesztésének elindítása, és az M0-M3 térségében is épül két központ. 2007-ben 166 ezer négyzetmétert építettek meg, idén szinte minden logisztikai központban további fejlesztések...

Tovább olvasom

Januárban romlott a bizalmi index, de az októberi mélypontot nem érte el

A GKI Gazdaságkutató Zrt. által – az Európai Unió támogatásával – készített felmérés szerint az üzleti szféra minden ágazatában és a fogyasztók körében is pesszimista a hangulat. A gyengülés két...

Tovább olvasom

Tavasszal összehangolt hadjárat indul ezúttal a feketegazdaság ellen

Idén kiemelten ellenőrzik a vásárokat, piacokat. A közös cselekvési programról pénteken írt alá együttműködési megállapodást a nyolc szervezet.Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH), az ÁNTSZ, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési...

Tovább olvasom

300 egészségre vonatkozó állítást szerepeltetnének a magyarok

Az unió egy éve életbe lépett rendelkezése szerint az élelmiszergyártók és – forgalmazók által használni kívánt megállapításokról Magyarországnak is listát kellett készítenie.  A január végén Brüsszelbe eljuttatott lista azokat az...

Tovább olvasom

Vásárlási bojkott Horvátországban

A múlt pénteken kezdődött akcióval az utóbbi hónapok drasztikus áremelései ellen tiltakoznak, a többség egyetértett a demonstrációval, de továbbra is bőszen vásárol. A vásárlók érdekeit védő civil egyesület arra szólította...

Tovább olvasom

Három év alatt megötszörözné on-line értékesítését az Asda

A szigetország második legnagyobb szupermarketlánca 2011-re egymilliárd fontos bevételt tervez az internetes kereskedelemből.  A cég a Tesco legnagyobb riválisa kíván lenni az interneten is, ezért nyártól kibővíti on-line elérhető termékeinek...

Tovább olvasom

Háromhetes újévi fesztivál a Corinthiában

2008. február 8-27. a kínai új év tiszteletére a Corinthia Grand Hotel Royal különleges előadásokkal és remek ételekkel várja vendégeit.A Budapest legjobb kelet-ázsiai étterme címet is elnyert Rickshawában, hamisítatlan távol-keleti...

Tovább olvasom

Nyártól már működik a Gyermelyi új gépsora

A mintegy 500 millió forintos beruház eredményeként óránként 1500 kilogramm tészta készül majd. A csomagolás fejlesztésre további százmilliót költ a cég.A megnövekedett kapacitásból adódó termékeket elsősorban Szlovákiába és Romániába exportálja...

Tovább olvasom

Optimista tőzsdei gyorsjelentés a Zwacktól

A társaság a 2007-2008-as üzleti év első kilenc hónapjában 2,9 milliárd forint adózott eredményt ért el, 2,35 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.  A társaság bruttó árbevétele 25,942 milliárd forintot...

Tovább olvasom

17 százalékos bevételnövekedés a PepsiCo-nál

A társaság többek között a Lay's és a Cheetos új változataival, valamint a diétás ételek kedvelőt célzó gyümolcs- és zöldség-snackeknek köszönhette bővülő értékesítését. Bár az árbevétel a tavalyi negyedik negyedévben...

Tovább olvasom

Környezetvédelmi vetélkedőt indít a Tetra Pak és a WWF Magyarország

A verseny célja, hogy a gyerekek figyelmét felhívja a környezet védelmével összefüggő legfontosabb kérdésekre és problémákra. A Tetra Pak 2006-ban hároméves nemzetközi együttműködési megállapodást írt alá a WWF nemzetközi környezetvédő...

Tovább olvasom

Cryovac innováció

Az új koncepció könnyen nyitható és előre gyártott merevfalú tálca és speciális felső skin fólia kombinációja, amelyet kifejezetten a már működő tálcazárókhoz terveztek, így nem igényel befektetést újabb csomagológépbe. Az...

Tovább olvasom

Csehországban próbálja ki új üzlettípusát a Kaufland

A megszokott négy-ötezer négyzetméter helyett csupán 2000 négyzetméteren kialakított eladótér leginkább a Lidl-l próbálja meg felvenni a versenyt.A Kaufland tradicionálisan csak 20 ezer főnél nagyobb lakosú városokban nyit üzletet, de...

Tovább olvasom

Kollektív szerződés védi a Penny Market dolgozóit

A több éves tárgyalás eredményeképpen létrejött szerződést a kiskereskedelmi lánc a rendezett munkaügyi kapcsolatok alapdokumentumaként kezeli. A megállapodás szerint a jövőben a Penny Market alkalmazottainak egyebek között jár a „48...

Tovább olvasom

Megnyitott az idei első Tesco szupermarket Albertirsán

Február 8-án reggel 8 órakor megnyitott az ezer négyzetméteres nettó eladóterű Tesco szupermarket Albertirsán, a város központjában. Az új áruházban, a cég 23. ilyen méretű üzlete.  Az önkiszolgáló áruház mintegy...

Tovább olvasom

Két számjegyű profitbővüléssel zárta az évet az LVMH

A párizsi székhelyű luxuscég tavalyi árbevétele meghaladta a 16 milliárd eurót.A világ vezető luxuscikkgyártó és -forgalmazó csoportja az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton tavaly összességében nyolc százalékkal, 16,5 milliárd euróra...

Tovább olvasom

A magyar nethasználók főként e-maileznek és híreket olvasnak a világhálón

E-mailt legnagyobb arányban a szlovén nethasználók küldenek és fogadnak, online csevegésben a román felhasználók vezetnek – derül ki a GfK Csoport internethasználatot kutató felméréséből.A GfK Csoport 2007 szeptemberében zajló, a...

Tovább olvasom

Megjelentek az Aldi imázshirdetései

A márkanév erősítésével megkezdődött az Aldi invázió, a cég nem csak az élelmiszerek, hanem a tartós fogyasztási cikkek területén is jelentős árengedményeket ígér. Elemzők szerint a Magyarországra tervezett 400 üzletből...

Tovább olvasom

Öt százalékkal több szálloda üzemel, mint 2006-ban

Tavaly a kereskedelmi szálláshelyek összesen 244 milliárd forint bruttó árbevételt értek el, ami folyó áron 4,4 százalékos növekedést jelentett.A KSH adatai szerint a szállásdíjbevétel (138,6 milliárd forint) 7,3 százalékkal nőtt...

Tovább olvasom

Tavaly 12 százalékkal nőtt az ásványvizek kiskereskedelmi forgalma

A több mint 880 millió liter víz mintegy 43 milliárd forintért cserélt gazdát, ez 15 százalékos értékbeli növekedést jelent.   Az eladott mennyiség közel kétharmada szénsavas, illetve dús, érzékelhetően emelkedik...

Tovább olvasom
Oldal