Országos kutatás: ezt eszik a magyarok, ha útnak indulnak
A magyarok 94%-a szokott utazás közben ételt fogyasztani, amelyek kiválasztásakor a legfontosabb szempont a praktikusság, az ár és a minőség – mutatott rá az OMV Hungária friss országos kutatása, amelyet közel 13 ezren töltöttek ki. Az eredmények alapján útközben leggyakrabban szendvicset eszünk: a kitöltők háromnegyede csomagolt vagy friss szendvicset eszik, ha útnak indul, ezt követi az édesség (45%) és az édes péksütemény (42%), mint például a croissant, a kakaós csiga vagy a túrós táska.
Érdekesség, hogy utazáskor ugyanolyan népszerűek a benzinkúton vásárolt ételek, mint az otthonról hozott fogások: a kitöltők 64%-a szokott a töltőállomáson snacket vásárolni, 63%-uk pedig házilag is készít uzsonnacsomagot. A legtöbben ezeket utazás közben fogyasztják el (66%), de sokan állnak meg étkezni pihenőhelyen (54%) vagy benzinkúton (42%) is.
Így vásárolunk a kutakon
Ha a benzinkúton vásárlunk, a praktikus snackek kerülnek előtérbe: a kutatás alapján 10-ből 9 esetben olyan élelmiszereket vesznek a válaszadók, amelyeket könnyen és gyorsan el lehet fogyasztani. Ezeket a kitöltők fele elvitelesen, utazás közben eszi meg, harmaduk pedig helyben.
Amikor a töltőállomáson ételválasztásra kerül sor, a legtöbben azt nézik, hogy utazás közben praktikus legyen (51%), emellett hasonlóan fontos szempont az ár (50%) és a minőség is (49%). Míg az árérzékenységet a kitöltők fele jelezte, csupán a harmaduk említette, hogy nyitott a kedvezményekre, akciókra és csak ötödüknek fontos a termékek mérete és mennyisége.
A leggyakrabban friss vagy csomagolt szendvicset (50%) vásárolnak a töltőállomásokon, ezt követi az édes- és sós péksütemény (42%), a hot-dog (35%) és a rágcsálnivaló, édesség (34%). A válaszadók 40%-a legalább havonta megáll valamelyik kúton élelmiszert vásárolni.
„Mindemellett a kutatásunk eredményei azt is megmutatják, hogy tízből 7 válaszadó szívesebben vásárol frissen készült ételt a töltőállomásokon, mint előre csomagolt szendvicset, emellett a többség nyitott arra is, hogy új ízeket próbáljon ki ilyenkor. Az OMV-nél ezekre az igényekre is reagálunk a folyamatosan frissülő, prémium szendvicsekből és salátákból álló Gourmet Selection, valamint Laberkäse kínálatunkkal”
– mondta Kováts Botond, az OMV Hungária marketing menedzsere.
Bicsár Attila, a Sauska48 kreatív séfje tervezte a két legújabb Gourmet Selection terméket, amelyek ősszel lesznek elérhetőek az OMV VIVA töltőállomások kínálatában. A Pikáns csirkeszendvics cheddarral elnevezésű szendvicsnél a fűszeres rántott csirkemellcsíkokat egy sokmagvas fokhagymás bagett öleli körül, amit cheddar sajt, cheddar szósz, jalapeño és jégsaláta egészít ki. A séf emellett egy vegetáriánus szendviccsel is előrukkolt. Ennél a fogásnál egy sokmagvas fokhagymás bagettbe füstölt tofu és grillezett cukkini kerül, amit különleges, aszalt paradicsomos majonéz tesz teljessé. Az új szendvicsek mellett elérhető két korábbi kedvenc is: Michelisz Norbert mediterrán szendvicse és Kecskesajtos croissant pikáns körtechutneyval, valamint Cézár és Caprese saláták is az állandó kínálat részét képezik.
A Gourmet Selection termékek mellett a Leberkäse portfólió is megújult: nyár óta az olaszos ízvilágot megidéző, pizzás Laberkäset is megtaláljuk a választékban a hagyományos, a sajtos és a chilis változat mellett. A frissen sült zsemlébe kínált osztrák finomság paprikadarabokkal, Cabanossi kolbásszal, Emmentáli sajttal és finom oregánós kéreggel hozza el a mediterrán hangulatot.
Kapcsolódó cikkeink
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén karácsonyra a magyarok
A karácsony az év egyik legmeghittebb időszaka, amikor az ajándékozás…
Tovább olvasom >Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >