Októberben 5,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelem Csehországban
Éves összehasonlításban októberben 5,6 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban a szeptemberi 3,7 százalékos növekedés után – közölte a cseh statisztikai hivatal hétfőn Prágában.
A mostani helyzettel ellentéteben a tavaly októberi adatokat jelentősen befolyásolta, hogy a koronavírus elleni óvintézkedések következtében számos üzlet nyitvatartása korlátozva volt.
Az előző hónaphoz viszonyítva a naptári hatásoktól megtisztítva 1,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelem októberben.
Míg a tavalyi év jelentős részében a cseh lakosság csak az internetes üzletekben tudott vásárolni, s ezért azok forgalma gyorsan növekedett, az idén a hagyományos üzlethálózat forgalma növekszik gyorsabban – mutattak rá a statisztikusok. A tavalyi évhez viszonyítva az idén a legnagyobb mértékben – mintegy 40 százalékkal – a ruházatot és lábbeliket árusító boltok forgalma emelkedett. Az internetes üzletek forgalma októberben 3,7 százalékkal nőtt.
Októberben az iparcikkek forgalma éves szinten 11,9 százalékkal, az üzemanyagok forgalma 15 százalékkal emelkedett. A sportfelszerelésekre 21,8 százalékkal költöttek többet a csehek, mint egy éve, a kozmetikai cikkek forgalma 10 százalékkal emelkedett.
Az élelmiszerekre fordított kiadások viszont 1,7 százalékkal visszaestek. Ezek a naptári kilengésektől megtisztított adatok, az idei októberben egy munkanappal több volt, mint tavaly. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >Bizonytalan a Tesco jövője Közép-Európában
Komoly kihívásokkal néz szembe a Tesco közép-európai üzletága. Hazai piacán…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >