Növényi alapú teafiltert vezet be a Tesco a műanyaghulladék csökkentése érdekében
A szerveshulladék-gyűjtőben komposztálható növényi alapú teafiltert vezet be a Tesco az Egyesült Királyságban, amivel újra a műanyaghulladék mennyiségét kívánja csökkenteni.
Az újrahasznosításban keletkező bármilyen zavar kivédésére a kiskereskedelmi lánc egyértelmű információkat fog elhelyezni az újonnan tervezett teafiltereken a szerveshulladék-gyűjtőben történő komposztálás helyes módjára vonatkozóan.
A brit Tesco megbízásából készült YouGov-felmérés szerint a reggelente hagyományosan teát fogyasztó vásárlók nem igazán tudják, mit tegyenek a használt teafilterekkel, és így több milliónyi filter landol a nem megfelelő hulladékban.
A Tesco növényi alapú teafilterekre való áttérésével az általa értékesített valamennyi (éves szinten több mint egymilliárd) teafilter komposztálható lesz nyárra.
A WRAP erőforrás-gazdálkodási ágazati szakértője, Adam Herriott jelezte:
„Örülünk, hogy a Tesco, a The UK Plastics Pact egyik alapító tagja további lépéseket tesz a termékein való pozitív változások eszközlése terén, és ezzel megkönnyíti a fogyasztók számára a műanyaghulladék kezelését. Mostantól még többen élvezhetik a reggeli teájukat annak tudatában, hogy ha a filter egyszer a szerveshulladék-gyűjtőbe kerül, a többi szerves anyaggal együtt lebomlik. Azonban ennél is tovább kell mennünk, és újabb, a vásárlók és a környezet javát szolgáló változtatásokat szükséges kezdeményeznünk„.
Kapcsolódó cikkeink
Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >