Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi alapú márkáknak az ízre és a teljesítményre kell összpontosítaniuk, különben fennáll a veszélye, hogy csak egy túlságosan szűk réteget szólítanak meg.
Hepburn szerint nem elég, hogy a márkák önmagukat vegánként hirdetik, biztosítaniuk kell azt is, hogy termékeik finomak és jól használhatók legyenek.
– A marketing nem mindig egyszerű. Számos növényi alapú termék esetében az volt a hiba, hogy a kommunikáció során túlzottan a ‘növényi alapú’ jelzőre fókuszáltak, pedig a vásárlók elsősorban az íz, a főzési és sütési tulajdonságok, valamint a minőség alapján választanak – mondta Hepburn a Grocery Gazette-nek adott interjúban.
A Flora példája azt mutatja, hogy a siker kulcsa a termékek minőségének hangsúlyozása, miközben csak másodlagos azok növényi eredetének kommunikálása. A márka maga egyre inkább az ízre és a teljesítményre összpontosít, az elsődleges üzenet a kiváló íz – állítja a szakember.
A növényi alapú ágazat nehézségeit az Allplants márka friss példája is illusztrálja. A húshelyettesítő termékeket gyártó vállalat nemrég csődeljárást kezdeményezett a csökkenő kereslet és a tartós veszteségek miatt. Ezzel szemben a természetes alapanyagokra építő növényi termékek továbbra is erős növekedést mutatnak, ahogyan azt a Deliciously Ella vezérigazgatója, Mathew Mills is megjegyezte.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
A növényi italokat gyártó Sproudba fektetett a Lantmännen
A svéd agrár-élelmiszeripari vállalat, a Lantmännen mintegy 10%-os részesedést szerzett…
Tovább olvasom >A növényi táplálkozással ismerkedtek a Radnóti diákjai
A NÉGYOSZ tavaly novemberben indult OkosFehérje programja újabb állomásához érkezett:…
Tovább olvasom >Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Vezetőváltás a Fornettinél: Szabó Nándor az új ügyvezető igazgató
2025. július 1-jétől Szabó Nándor tölti be a Fornetti ügyvezető…
Tovább olvasom >Változás a Zwack vezetésében: Belovai Csaba a Zwack Unicum Nyrt. új vezérigazgatója
A Zwack Unicum Nyrt. tulajdonosi döntése értelmében 2025. július 1-től…
Tovább olvasom >