Növényi alapú ízprofilok kidolgozására fog össze az IFF, az Unilever és a holland élelmiszertudósok
Az International Flavors & Fragrances (IFF) az Unileverrel és a Wageningeni Egyetemmel és Kutatóintézettel (WUR) közösen négyéves együttműködésbe kezdett a fehérje-ízkölcsönhatások területén a növényi alapú húsalternatívák ízével kapcsolatos kihívások kezelése érdekében.
A projekt elsődleges célja az aromák fehérjemolekulákhoz való kötődésének feltárása olyan új ízesítési stratégiák ajánlása végett, amelyek növelik a növényi alapú húsalternatívák érzékszervi élményét.
A növényi fehérjék a növényi alapú húsalternatívákban a babra emlékeztető mellékízeket és hosszan tartó kesernyés ízt okozhatnak. A gyártók ezeket a kedvezőtlen tulajdonságokat gyakran aromák kombinációjával fedik el, ami azonban nemkívánatos aromajellemzőket eredményezhet.
Az ízek finomítása
Az IFF fehérjetisztítás és természetes élelmiszer-aromák terén végzett többéves kiterjedt kutatásaira támaszkodva ez a projekt „az ízkompozíciókon belül azokat a területeket célozza meg, amelyek a legnagyobb sikernek ígérkeznek”.
A lépés az IFF legújabb, az aromakutatás területén kezdeményezett terjeszkedésére épít: nemrégiben jelentette be, hogy a dél-koreai Szöul Gangnam városrészében megnyitja első élelmiszer- és itallaboratóriumát.
A WUR a fehérje-ízkölcsönhatásokat fogja tanulmányozni fejlett analitikai módszerekkel.
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Rengeteg magyar menekül a plázákba a hőség elől – kutatás
A légkondicionáló használatát és a könnyű ruházatot tartják a leghatékonyabb…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >