Nőtt a drágább nektár és dzsúsz részaránya
A gyümölcs- és zöldséglevek vendéglátó-ipari forgalmában a Nielsen literben 4 százalék mínuszt, forintban pedig 3 százalék pluszt regisztrált 2005. december–2006. novemberben az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. A piac mérete értékben 24 milliárd forint körül mozog. A mennyiségi és értékbeni trend különbségének egyik oka, hogy az olcsóbb, 0–24 százalék gyümölcstartalmú szegmens HoReCa-részesedése mindkét szempontból 3 százalékponttal csökkent. Emelkedett viszont a 25–99, valamint a 100 százalékos részaránya.
Az ízek közül a vendéglátásban legkedveltebb őszibarack, továbbá narancs és alma piaci részesedése csökkent.
A kisebb szegmensek közül valamelyest javult a mix, a körte és az ananász pozíciója.
Az üzlettípusok között mennyiségben a vezető, úgynevezett volumenhelyek piaci részesedése 37-ről 39 százalékra emelkedett egyik évről a másikra. Ugyanakkor az éttermeké és a pubjellegű kocsmáké 1-1 százalékponttal 32, illetve 14 százalékra csökkent.
A kiszerelések közül a domináns papírdoboz mutatója mennyiségben 9 százalékponttal csökkent, 73 százalékra. Majdnem megduplázódott az üveg aránya, és 16 százalékra emelkedett. Némileg nőtt a műanyag palack részesedése is, 13 százalékra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >