Nő a növényi alapú élelmiszer-eladás az Egyesült Királyságban, de a húsértékesítésre ez nincs hatással
A növényi alapú élelmiszerkampányok hatására sem csökkent a britek étvágya, ami húst illeti – legalábbis ez derül ki a Surrey-i egyetem Public Health Nutrition-ban publikált kutatásából.
A vizsgálat az Egyesült Királyság üzleteit vette górcső alá a „Veganuár” időszakban és megállapította, hogy míg az növényi alapú élelmiszerek átlagos heti eladása bár 57%-kal nőtt, ezzel szemben nem csökkent a húsértékesítés.
A kutatás a növényi alapú és hústermékeket monitorozta 2021 januárjában, és az itt kapott adatokat a Veganuár kampányt megelőző és azt követő időszakokban – 2020. november, 2021. február és március – rögzített számokkal vetette össze.
Joanna Trewern, a University of Surrey tanulmányának vezető szerzője elmondta, hogy: “Tanulmányunk azt sugallja, hogy bár a kiskereskedelem által irányított kampányok növelik a növényi alapú élelmiszerek forgalmát, még nem látjuk a hús széles körű helyettesítését, ami kulcsfontosságú az egészséges és fenntartható táplálkozás irányába tett előrelépéshez. A kereskedelemnek fontos szerep jut annak lehetővé tételében, hogy a fogyasztók egészségesebben és fenntarthatóbban táplálkozzanak. Nagyszerű látni a tettrekészséget, de sokkal több kell ahhoz, hogy a fogyasztók elsősorban ne a hús- és tejtermékekre hagyatkozzanak.”
A növényi alapú termékek eladásának növekedése az alacsony jövedelmű területeken volt a legjelentősebb, ami jelezheti, hogy a kereskedők növényi alapú termékek megfizethetősége érdekében tett erőfeszítései kifizetődtek.
A számok azt mutatják, hogy az Egyesült Királyságban az egy főre jutó húsfogyasztás messze meghaladja a kormány által javasolt mértéket. A Nemzeti Élelmiszerstratégia szerint legalább 30%-kal ajánlatos a húsfogyasztást csökkenteni ahhoz, hogy a szigetország a kormány klímavállalásainak megfelelően 2050-ig elérje a net zéró szintet.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 500ezer adag ételt adományoz a brit Aldi jótékonysági szervezeteknek idén húsvétkor
Az Aldi több mint félmillió adag ételt adományoz helyi jótékonysági…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Az Oatly használhatja a tej szót növényi italainak csomagolásán
A Legfelsőbb Bíróságon nyert pert az Oatly növényi alapú márka…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >