Nielsen: kiugró változás a légfrissítők piacán
A légfrissítő kiskereskedelmi forgalma a 2017 júniusa és 2018 májusa közötti időszakban értékben 11 százalékkal emelkedett a tavalyi év ugyanezen periódusához képest, amellyel több mint 10 milliárd forintot ért el. Mennyiségi eladás tekintetében pedig 10 százalékkal nőtt a kategória a Nielsen kiskereskedelmi indexe alapján.
A légfrissítők bolti eladása erősen koncentrált, a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek elviszik az értékben mért forgalom 59 százalékát mind az idei, mind a tavalyi időszakot nézve. Stabilan 43 százalék a hipermarketek mutatója, a drogériák súlya 32 százalékról 33-ra emelkedett.
Javult némileg a kategória gyártói márkáinak piaci pozíciója. Az értékben mért forgalomban 82 százalék volt a részarányuk 2017. június és 2018. május között, ami 2 százalékponttal kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában.
Kapcsolódó cikkeink
Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >Nielsen: Feleannyi sört vásároltunk a vébén, mint az Eb két hete alatt
A magyarok kétharmada társaságban nézi a katari labdarúgó-világbajnokságot, de sokan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >Minden szempontból meggyőzően teljesített az idei EuroCIS
A kiskereskedelem jövője a technológiáról és az innovációról szól, amelynek…
Tovább olvasom >„A szurkoló benned van!” – a magyar labdarúgó-válogatottat támogató kampányt indít a MOL
Együtt szurkol a magyar válogatottnak Lukács Laci, Epres Panni, Marics…
Tovább olvasom >