Nielsen: a sörös, üdítős és pudingos tv-reklámok a legnépszerűbbek
Élelmiszerek közül sör, testápolók köréből fogkrém tévéreklámjai jutottak el a legtöbb négy évesnél idősebb tévénézőhöz idén a harmadik negyedévben. Előbbinél 21 százalék csökkenést, utóbbinál 1 százalékos növekedést regisztrált múlt év július-szeptemberhez képest a Nielsen Közönségmérés Kft.
A reklámok által elért nézők arányát nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) mutatja. A GRP azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, a GRP mutatójának összege túllépheti a 100 százalékot. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét.
Élelmiszereknél az élen ugyanúgy sör, puding/édes tejtermékek, valamint szénsavas üdítőitalok állnak, ahogy a tavalyi harmadik negyedévben is. Idei mutatóik július-szeptember között sorrendben 16 463 százalék, majd 10 636 és 9 288 százalék. Utánuk következik a rangsor legfelső részében szeletes csokoládé, kávé, édes keksz/ostya, rágógumi és jégkrém.
Kávé esetében figyelemre méltó arányban – 64 százalékkal – 5 758-ra nőtt a GRP értéke, ami szeletes csokoládénál 8 347-at ért el, 24 százalékos emelkedés mellett.
Háztartási vegyi áruknál és kozmetikumoknál viszont változott az élmezőny: Az idei és tavalyi harmadik negyedévben listavezető fogkrém 7 966 százaléka mögé ugyanis most második helyre jött fel a mosószer, és 7 896-tal a 6 353 százalékos sampon elé került. Utánuk a legutóbbi negyedéves rangsor élmezőnyében mosogatószer majd női parfüm következik és a hajápoló termékek együttese.
Szembetűnik a trendek közül, hogy a mosószer GRP-je több mint két és félszeresére emelkedett, 277 százalékkal, egyik harmadik negyedévről a másikra.
Az egy főre jutó napi tévénézési idő – szintén a négy évesnél idősebb népesség körében – 4 óra 16 percet ért el a harmadik negyedévben. Ez tíz perccel kevesebb, mint a tavalyi hasonló időszak során.
Mindegyik korcsoportban csökkent a napi átlagos tévénézési idő, de korcsoportonként eltérő mértékben. A 4-17 éveseknél mért mínusz 19 perc legutóbb átlag napi összesen 177 percet jelent; 18-49 éveseknél napi átlag tizenöt perccel kevesebbet, és így összesen átlag 196 percet mértek idén a hetedik-kilencedik hónap során. Ezzel egy időben pedig az 50 évesek és idősebbek körében öt perccel lett kevesebb: naponta átlag 349 perc.
A négy évesnél idősebbek tévénézéssel töltött idejükből mindössze 1,3 százalékot, átlagosan 3,2 percet fordítottak televíziós tartalmak késleltetett visszanézésére (Time-shifted Viewing, TSV). A legmagasabb arányt a 18-49 éves korosztálynál mérték, 1,7 százalékot.
###
Napi fogyasztási cikkek top tíz GRP-t elért termékosztályával kapcsolatos tévéreklámok százalékpontjai 2016. harmadik negyedévében.
Kategória | 2015. harmadik
negyedév |
2016. harmadik
negyedév |
Sör |
20 739 |
16 463 |
Puding/édes tejtermék |
10 295 |
10 636 |
Szénsavas üdítőital |
10 041 |
9 288 |
Szeletes csokoládé |
6 737 |
8 347 |
Fogkrém |
7 911 |
7 966 |
Mosószer |
3 468 |
7 896 |
Sampon |
6 616 |
6 353 |
Kávé |
3 501 |
5 758 |
Mosogatószer |
5 042 |
5 163 |
Édes keksz/ostya |
5 301 |
4 858 |
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Kapcsolódó cikkeink
Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Nem lesz drámai élelmiszerinfláció, sőt: olcsóbbak is lehetnek az árstopos termékek
Az árstop augusztusi megszüntetése nem jár jelentős áremelkedéssel a hatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >