Nem lesz drámai élelmiszerinfláció, sőt: olcsóbbak is lehetnek az árstopos termékek
Az árstop augusztusi megszüntetése nem jár jelentős áremelkedéssel a hatósági áras élelmiszerek esetében. Sőt, egyes termékek ára még a rögzített árnál is olcsóbb lehet. Azt az állítást, hogy az árstop után drámai áremelkedés következik be, ellentmondanak a rendelkezésre álló piaci adatok, így megalapozatlan. A hatósági áras élelmiszerek ára gyakorlatilag nem változik az árstop megszűnésével, sőt bizonyos termékek ára jelentősen csökkenhet – olvashatjuk a napi.hu friss cikkében.
A kormányrendelet szerint az árstop megszűnését követően nem azonnal, hanem egy átmeneti időszak után, lényegében két lépésben áll vissza a nyolc érintett élelmiszer piaci ára. Bár augusztustól megszűnik a szabályozott árazás, a kereskedők jelentős áremeléssel nem reagálhatnak az intézkedésre.
Az augusztus elsejétől megszűnő hatósági ár lehetővé tenné az üzletláncok számára, hogy nagyobb árrést alkalmazzanak, így enyhítve a hosszú ideig tartó árkorlátozás miatt elszenvedett veszteségeket. Azonban erre lehetőségük legkorábban októbertől lesz.
A rendelet előírja, hogy az árstop megszűnését követő átmeneti időszakban, azaz augusztus elsejétől szeptember 30-ig a kereskedők nem adhatják drágábban az érintett élelmiszereket, mint azok beszerzési árai. Ráadásul, a júniustól bevezetett kötelező akciózás a nyolc élelmiszerre is vonatkozik: hetente legalább két terméket legalább 15 százalékos árengedménnyel kell kínálniuk.
Kapcsolódó cikkeink
Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >Donald Trump tervezett vámjai kihívások elé állítják az amerikai alkoholipart
Donald Trump, az Egyesült Államok elnökjelöltje, 25%-os vámot javasolt a…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >