Nem használ többé aszpartamot a SPAR Austria saját márkás termékeiben

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 11. 17. 09:18

A SPAR Austria bejelentette, hogy a saját márkás tejtermékeiben megtiltotta az aszpartam használatát, és lassan teljesen kivonja a mesterséges édesítőszert a teljes márkaválasztékából.

Fotó: SPAR | (c) Johannes Brunnbauer

Jelenleg a SPAR Austria sajátmárkás termékeinek 99%-a aszpartammentes, a tej- és tejtermékportfólió pedig idén ősztől 100%-ban nélkülözi azt – közölte a kiskereskedő.

Egy 2023 szeptemberében végzett felmérés szerint az osztrák fogyasztók mintegy 80%-a „aggódik” amiatt, hogy a WHO a közelmúltban az aszpartamot „potenciálisan rákkeltőnek” minősítette.

– A SPAR-nál mi az elmúlt években előre láttuk, hogy az iparág el fogja kezdeni a túl sok cukor és a mesterséges édesítőszerek használatának mellőzését – nyilatkozta Markus Kaser, a SPAR Austria igazgatótanácsának tagja. – Különösen a SPAR saját márkás termékeinkkel szeretnénk, ha a fogyasztók a természetes ízre és az ételek valódi élvezetére tudnának összpontosítani.

– Az aszpartam elhagyása tűnt számunkra a következő logikus lépésnek. Mindent megteszünk azért, hogy az utolsó SPAR sajátmárkás termékekből is eltávolítsuk az aszpartamot.

Cukortartalom

A SPAR Austria felmérése szerint a válaszadók több mint kétötöde (41,2%) vásárláskor már a termékek cukortartalmát is figyelembe veszi, azaz ők többen vannak, mint akik zsír- (28,4%) és a kalóriatartalomra (24,5%) figyelnek. Tízből nyolc ember valamilyen mértékben a cukor alternatíváit is mérlegeli.

Mintegy 56% alkalmanként választja a mesterséges édesítőszereket tartalmazó termékeket, de közel 65%-uk kedvezőtlenül ítéli meg azokat. Emellett 54%-uk egészségkárosítónak tartja a mesterséges édesítőszereket a természetes cukoralternatívákkal és a hagyományos cukorral szemben.

Mesterséges édesítőszereket a vásárlók – többek között – azért fogyasztanak, mert azok jelen vannak a preferált termékekben (49,8%), segítségükkel csökkenthető a bevitt kalóriamennyiség (34,7%), segíthetik a fogyásra (15,1%), illetve a kevesebb édesség fogyasztására (12,3%) vonatkozó célkitűzések elérését.

ESM

Kapcsolódó cikkeink