Nem használ többé aszpartamot a SPAR Austria saját márkás termékeiben
A SPAR Austria bejelentette, hogy a saját márkás tejtermékeiben megtiltotta az aszpartam használatát, és lassan teljesen kivonja a mesterséges édesítőszert a teljes márkaválasztékából.
Jelenleg a SPAR Austria sajátmárkás termékeinek 99%-a aszpartammentes, a tej- és tejtermékportfólió pedig idén ősztől 100%-ban nélkülözi azt – közölte a kiskereskedő.
Egy 2023 szeptemberében végzett felmérés szerint az osztrák fogyasztók mintegy 80%-a „aggódik” amiatt, hogy a WHO a közelmúltban az aszpartamot „potenciálisan rákkeltőnek” minősítette.
– A SPAR-nál mi az elmúlt években előre láttuk, hogy az iparág el fogja kezdeni a túl sok cukor és a mesterséges édesítőszerek használatának mellőzését – nyilatkozta Markus Kaser, a SPAR Austria igazgatótanácsának tagja. – Különösen a SPAR saját márkás termékeinkkel szeretnénk, ha a fogyasztók a természetes ízre és az ételek valódi élvezetére tudnának összpontosítani.
– Az aszpartam elhagyása tűnt számunkra a következő logikus lépésnek. Mindent megteszünk azért, hogy az utolsó SPAR sajátmárkás termékekből is eltávolítsuk az aszpartamot.
Cukortartalom
A SPAR Austria felmérése szerint a válaszadók több mint kétötöde (41,2%) vásárláskor már a termékek cukortartalmát is figyelembe veszi, azaz ők többen vannak, mint akik zsír- (28,4%) és a kalóriatartalomra (24,5%) figyelnek. Tízből nyolc ember valamilyen mértékben a cukor alternatíváit is mérlegeli.
Mintegy 56% alkalmanként választja a mesterséges édesítőszereket tartalmazó termékeket, de közel 65%-uk kedvezőtlenül ítéli meg azokat. Emellett 54%-uk egészségkárosítónak tartja a mesterséges édesítőszereket a természetes cukoralternatívákkal és a hagyományos cukorral szemben.
Mesterséges édesítőszereket a vásárlók – többek között – azért fogyasztanak, mert azok jelen vannak a preferált termékekben (49,8%), segítségükkel csökkenthető a bevitt kalóriamennyiség (34,7%), segíthetik a fogyásra (15,1%), illetve a kevesebb édesség fogyasztására (12,3%) vonatkozó célkitűzések elérését.
Kapcsolódó cikkeink
Nem eszünk elég zöldséget és gyümölcsöt
A Freshfel Europe által közölt friss adatok alapján Magyarország az…
Tovább olvasom >Csökkenti a Biedronka saját márkás termékei cukor-, só- és zsírtartalmát
A lengyel Biedronka mintegy 28 tonna cukrot, 21 tonna sót…
Tovább olvasom >Mintegy 32 egészségre ártalmas hatás köthető az ultrafeldolgozott élelmiszerek fogyasztásához
Az ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF) fogyasztásához 32-féle egészségi ártalom kialakulása köthető…
Tovább olvasom >További cikkeink
BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Szendvicshozzávalókból tankolunk fel leginkább
Pékáru, felvágott, sonka, szalámi és valamilyen kence – ezeket az…
Tovább olvasom >