Navracsics Tibor: a turisztikai fejlesztéseket tájazonos módon kell megvalósítani
A turisztikai fejlesztéseket környezet- és tájazonos módon kell megvalósítani, úgy, hogy azok mindenkinek javára váljanak – fogalmazott Navracsics Tibor közigazgatási és területfejlesztési miniszter csütörtökön a Veszprém vármegyei Kisapátiban.
A tárcavezető a felújított Kaán Károly Kulcsosház átadása alkalmából rendezett ünnepségen kiemelte: a megújult kulcsosház jelzi a közösségformálás igényét, valamint azt, hogy a térség kedvelt és megbecsült szelete Magyarországnak.
Mint mondta, a trianoni békediktátumot követő időszakban ráirányult a figyelem megmaradt értékeinkre, így került az érdeklődés középpontjába ez a térség is, hozzátéve, hogy az első világháború után a Balaton és a Balaton-felvidék turizmusa fellendült.
„Egy élni akaró nemzet megnézte, hogy mi maradt neki, felfigyelt a kincsekre” – fogalmazott. Ennek köszönhetjük a Kéktúra megszületését és azokat a turistaházakat is, amelyek a két világháború közötti időszakban, majd egy újabb hullámban a második világháború után születtek – mutatott rá a miniszter.
Navracsics Tibor elmondta, hogy a Szent György-hegy turizmusával kapcsolatos fejlesztés egy „törékeny természeti környezetben zajlik”, ezért minden fejlesztést nagyon át kell gondolni, hogy ne károsítsák a természeti környezetet.
A kulcsosház 68 millió 700 ezer forintból újult meg, két szinten 4 szobát alakítottak ki, 13 szálláshely jött létre. A turistaházat nyáron már használhatja a nagyközönség – mondta el az MTI-nek Horváth-Zsédöly Viktória Imola, a település alpolgármestere.
Kapcsolódó cikkeink
Áll a bál a magyarok kedvenc üdülőhelyén
A Kanári-szigeteken – ahová rengeteg magyar turista látogat – egyre…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Drasztikus az áremelkedés a Balatonnál
A Balaton környéki szállások árai idén átlagosan 10%-kal nőttek az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Reacty Digital kutatás: Zsugorodó termékek, növekvő tájékoztatás
Magyarországon 2024. március 1-től kezdődően a nagyobb élelmiszerkereskedőket kötelezik arra,…
Tovább olvasom >Állnak a vártán a csokimárkák
Derekas áremelkedés, amelyet nem túl nagy mennyiségi visszaesés kísért tavaly:…
Tovább olvasom >Ezekre a nehézségekre számíthat az élelmiszeripar 2024-ben
A 2024-es év sem ígérkezik könnyebbnek a magyar élelmiszeripar számára,…
Tovább olvasom >