Napelemek telepítésével növeli ingatlanjai energiahatékonyságát az Auchan és az Auchan Korzó
A Retail szektor idei legnagyobb napelem beruházása valósul meg azzal, hogy az Auchan Magyarország és az Auchan Korzókat kezelő Nhood Hungary az ingatlanok energiahatékonyságának növeléséért az épületek tetejére napelemeket telepít 20 millió euró értékben. Ezzel a kiskereskedelem legnagyobb napelemparkját tudhatják magukénak a tulajdonosok.
A 2022-es év második felében elindult beruházás eredményeképpen 14 áruházban már működik a naperőmű, a többi hipermarketben és a logisztikai központon a következő félévben kapcsolják be a napelemeket. Az Auchanokra telepített napelemek éves viszonylatban összesen mintegy 26 MWp-t képesek termelni. Ez a mennyiség egy 20 000 lakosú város éves villamosáram fogyasztásának felel meg.
Az energetikai hatékonyság a fenntarthatóság olyan alapkövetelménye, amit ma már minden piaci szereplőnek kiemelten kell kezelnie. Felelős vállalatként az Auchan Magyarország és az Auchan Korzókat kezelő Nhood Hungary is stratégiai fontosságúnak tartja, hogy egy fenntarthatóbb kereskedelem megteremtésével hozzájáruljon az élhetőbb jövőhöz és az ennek érdekében meghatározott Európai Uniós klímacélok megvalósulásához.
Az Unió 2030-ra legalább 40%-kal szeretné csökkenteni az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását, valamint a felhasznált energia legalább 27%-át megújuló energiaforrásokból kívánja biztosítani. Mivel az Európában elfogyasztott energia csaknem felét az épületek energiaigénye teszi ki, így mind a kiskereskedelemmel, mind pedig az ingatlanszolgáltatással foglalkozó vállalatoknak kiemelt szerepe van ezen célok megvalósulásában.
Ehhez kapcsolódóan az Auchan fenntarthatósági célkitűzése, hogy 2030-ra az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és Scope 2) CO2 kibocsátást 46%-kal, a termékek életciklusából és a szállítmányozásból származó kibocsátást (Scope 3) pedig 25%-kal csökkentse.
Az Auchan Korzókat kezelő Nhood hosszútávú célkitűzése pedig, hogy 2040-re az általa üzemeltetett ingatlanok elérjék a nettó zéró kibocsátást.
Lucenko Viktória az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója a projekttel kapcsolatban a következőket emelte ki:
„Az Auchan Magyarország felelős vállalatként tisztában van azzal, hogy a kereskedelem szereplőinek lépéseket kell tennie egy fenntarthatóbb jövőért. Ennek egy jelentős állomása lesz az Auchannál, hogy villamosenergia-ellátásunk egyharmadát ezentúl napelemek biztosítják. Ezzel kapcsolatban még egy dolgot szeretnék kiemelni, az edukációt, ugyanis a fenntarthatósági céljainkba ez is beletartozik. Folyamatosan dolgozunk azért, hogy a változásokat vásárlóink is észrevegyék, és azok számukra is komfortosak legyenek. Szeretnénk kollektív attitűdváltást is előmozdítani a környezetbarát beruházásainkkal és intézkedéseinkkel, hiszen nap mint nap sok ember jön hozzánk, akik látják, mi mindent tesz ezen a területen az Auchan.”
Pascal Steens, az Auchan Korzókat kezelő Nhood Services Hungary Kft. Ügyvezető Igazgatója így nyilatkozott:
„Célunk az, hogy az összes Auchan hipermarketre és Auchan Korzóra mielőbb felkerüljenek a napelemek. A Nhood Hungary fontos kötelezettségének tartja és büszke arra, hogy az európai klímacélok és saját fenntarthatósági célkitűzéseinek érdekében a napelempark telepítésének műszaki felügyeletét is elvégzi. A húsz tetőre szerelt napelemes rendszer az üzembe helyezést követően évente összesen mintegy 26 GWH-t lesz képes termelni, ami egy 20 000 lakosú város éves fogyasztásának felel meg.”
Kapcsolódó cikkeink
Már minden Auchan-áruházban lehet muncholni
Május elejétől már minden Auchanban az eredeti árhoz képest akár…
Tovább olvasom >Hőség és vásárlási láz: akciós hullám a háztartási gépek piacán
A tartós kánikulai időjárás nemcsak az embereket, hanem a háztartási…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >