Nagykereskedelem 2023 – Tükör által, homályosan…
Az elmúlt időszak kíméletlen tükröt állított a hazai nagykereskedők elé, akik belenézve kénytelenek voltak szembesülni azzal, mit csinálnak jól, mit rosszul, és halasztást nem tűrően meg kellett találniuk azt az utat, amelyen haladva nemcsak a fennmaradás, de a fejlődés is elérhető közelségbe kerülhetett számukra.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
A szakemberek szerint a siker alapvető kelléke a hatékonyság, ami jelen helyzetben elsősorban a napi szintű piaci változásokhoz való gyors reagálással valósítható meg. A korábbinál is fontosabbá váltak a biztos pillérekre támaszkodó kapcsolatok, legyen szó akár a munkavállalókról, akár az üzleti partnerekről. Paradox helyzet, de a szinte kivitelezhetetlen stratégiai tervezés is a fejlődéshez vezető út egyik mérföldkövének tekinthető, aminek a mostani gazdasági környezetben csekély eséllyel lehet megpróbálni eleget tenni.
Mind a járványidőszak, mind az orosz–ukrán háború okozta fogyasztói attitűdváltozások rávilágítottak arra, hogy a beszűkült látásmód, a speciális vevőkörökre korlátozott termékkínálat jelentős veszélyeket hordozhat magában.
Ma azok a vállalkozások számíthatnak szép eredményekre, amelyek előtérbe helyezik az innovációkat, képesek integrálni a legújabb technológiákat és digitális megoldásokat.
Szintén kiemelten lényegessé vált a vásárlói, partneri bizalom kérdése, amelyet megszerezni sokkal nehezebb, elveszíteni viszont egy pillanat műve lehet.
A fenntarthatósági szempontok ugyancsak fontosabbak lettek a döntések meghozatala során. Míg vevői oldalon erőteljes hozzáadott értékként jelennek meg, a vállalatok esetében a saját energiaforrások és egyéb fenntartható működést elősegítő eszközök és intézkedések megléte jelentős költségmegtakarítást eredményezhet.
A Trade magazin partnerei közül a következő oldalakon néhány nagykereskedő, disztribútor, importőr foglalja össze az idei év eddig látható, számára fontos történéseit, összehasonlítva a megelőző évvel. Ehhez mutatjuk a szokásos formában a 2021. és 2022. évi eredményeiket. //
Nemzetközi sikerek, beruházások és családbarát tanúsítvány
A Mirbest csoport legnagyobb hazai tagvállalata, a Baromfiudvar 2002 Kft., az élelmiszer-nagykereskedelmi szektor nemzetközileg is elismert nagyvállalatává fejlődött az ECD-tagság által.
2022 tavaszán az a megtiszteltetés érte a Mirbest cégcsoportot, hogy a „European Catering Distributors” nemzetközi szervezet, amely a kiemelkedő színvonalú európai vendéglátóipari gyártók és forgalmazók szakmai képviseletét végzi, Magyarországon kizárólagos joggal felvette tagjai közé a vállalatot.
A cég tulajdonosai számára a vezérlő értékek között kiemelt fontossággal bír az alapvető emberi értékek tisztelete és a kiváló csapatszellem. Egy szigorú auditálási folyamat eredményeként 2022-től a cég büszkén viselheti a „Családbarát hely” védjegyet.
Vallják, hogy megfelelő szakmaisággal és stratégiai tervezéssel napjaink rendkívül változékony gazdasági körülményei között is lehetőség van a fejlődésre. A cég fennállásának legnagyobb értékű beruházása 2023 tavaszán került átadásra Debrecenben. A közel 4000 m2 alapterületű, megújuló energiát hasznosító Juhász Imre Logisztikai Központban egy modern húsfeldolgozó és csomagolóüzem, valamint hűtőraktár és irodák kerültek kialakításra, a hozzájuk tartozó kiszolgáló terekkel és hatalmas parkolóval.
– A cég sikerének titka az a magas színvonalú szolgáltatásnyújtás, amely egyedülálló a régióban. A digitalizációs folyamatok ellenére továbbra is a személyes kapcsolatok fontossága áll az első helyen, melyet a vevőink igényelnek. Büszkék vagyunk kereskedelmi csapatunk minden tagjára: üzletkötőinkre, professzionális vevőszolgálatunkra és a cég arcaira, a kiszállítást végző sofőrjeinkre egyaránt, akik nap mint nap találkoznak partnereinkkel – nyilatkozza Czírbusz István, a cég kereskedelemért felelős tulajdonosa. //
Vevőkör: retail, horeca
Területi lefedettség: Kelet-Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: előhűtött és fagyasztott húsáru, fagyasztott zöldség és gyümölcs, töltelékáru, szárazáru, félkész és kényelmi termékek
Legfontosabb forgalmazott márkák: RODEO, MICHELANGELO, SEGATA, CANUTI
Legfontosabb saját márkák: KUKTA, KEDVENC ÍZEK, BOVITA , PONTJÓ
Bruttó forgalom, 2021.: 39,4 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2022.: 54,7 MRD HUF
Honlap: www.baromfiudvar.hu//
A hatékonyság a siker kulcsa
A Biomark Kft. 1988-ban magyar családi vállalkozásként alakult, és immár 35 éve stabilan jelen van a hazai frissáru-nagykereskedelmi piacon. Húskészítményeiket, tejtermékeiket és szárazáru-mirelit termékeiket Budapesten, valamint Pest, Fejér és Nógrád vármegyében szállítják, zömében kiskereskedő partnereik részére.
– 2022-ben a kihívásokkal teli környezet ellenére is megnyugtató stabilitással tudtunk jelen lenni a hazai piacon. Meggyőződésünk, hogy a siker kulcsa a hatékonyságban rejlik, amelynek egyik legfontosabb alappillére a gyors reagálás a piac rezdüléseire, továbbá fontos, hogy beszállítóink és vevőink, valamint munkatársaink kiszámítható, kiegyensúlyozott partnerként tekintsenek cégünkre. Mottónk: „Kereskedő a Kereskedőkért”, amely magába foglalja elkötelezettségünket és hitünket, hogy csak partnereink elégedettsége tehet bennünket sikeressé – tudjuk meg Kovács Lajostól, a Biomark Kft. ügyvezetőjétől. //
Vevőkör: retail és horeca
Területi lefedettség: Budapest, Pest, Fejér és Nógrád vármegyék
Főbb forgalmazott kategóriák: tejtermékek, húskészítmények, szárazáru, mirelit termékek
Bruttó forgalom, 2021.: 5,2 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2022.: 5,7 MRD HUF
Honlap: www.biomark.hu
Stabil és folyamatos növekedés jellemzi a Chef Marketet
A Chef Marketnél 2022-ben is a HoReCa partnerek kiszolgálási szintjének további növelése volt a fő fókusz. Tudatos építkezéssel megduplázták a 2021-es árbevételüket. A bőven az infláció és a versenytársak fölötti növekedés elsősorban annak köszönhető, hogy a HoReCa partnerek számát folyamatos növelték, illetve jelentősen bővült a vásárlói kosár mérete is, hiszen vevőik több termékkategóriában és nagyobb mennyiségben vásároltak.
– A „one stop shop” lehetőség, amit termékköreink bővítésével alakítottunk ki, immár lefedi egy vendéglátóhely teljes beszerzési igényét. A piaci szükségleteket követve több termékkör esetében is bővítettük szortimentünket, mint pl. a non-food (fenntartható csomagolóanyagok és elviteles eszközök) és a mélyfagyasztott kategóriák. Szintén a 2022-es év sikerének könyvelhető el a borszortimentünk átalakítása. A hazai szinten egyedülálló organikus borválasztékunk és az általunk képviselt champagne házak új színt hoznak a hazai gasztronómiába, amelyekkel számos fesztiválon is találkozhatnak az érdeklődők – fejti ki Németh Gergely, a Chef Market Zrt. kereskedelmi igazgatója.
Bár az elmúlt 2 évben, 2023-ra közel megduplázódott a HoReCa szállítási pontjaik száma, továbbra is kiemelt figyelmet szentelnek a kiszolgált partnerszám növelésének, az általuk vásárolt termékkörök bővítésének – akár egyedi igények alapján is – és a kiszolgálás magas minőségének.
– A jelenlegi, kiemelkedően stabil kiszolgálás átgondolt operációval, hatékony folyamatokkal, megfelelő rendszerekkel tartható fent, így többek közt a folyamatos képzések, a hatékonyság növelése, a standardizálás, a webshop funkciók bővítése is elválaszthatatlan részei az idei fókuszunknak – teszi hozzá Németh Gergely. //
Vevőkör: horeca
Területi lefedettség: Budapest, Pest vármegye
Főbb forgalmazott kategóriák: hús, organikus bor és pezsgő, szárazáru és non-food termékek, zöldség-gyümölcs
Bruttó forgalom, 2021.: 8,5 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2022.: 14,8 MRD HUF
Honlap: www.chefmarket.hu//
Széles körű elérhetőség
A DunaPro 2022. szeptember 1-től a Campari csoport termékeinek új, kizárólagos hazai forgalmazója. Portfóliója ezzel olyan márkákkal bővült, mint az Aperol, Campari, Bulldog gin, Cinzano pezsgők és vermutok, és bevezetésre került a SKYY vodka, Ouzo12 is.
– A portfólió zászlóshajója az Aperol. A nemzetközi szinten egyik legnagyobb ütemben növekvő márka itthon is jelentős sikereket ért el a közelmúltban, fő szándékunk, hogy kiaknázzuk a hazai piacban rejlő potenciált. Szeszesital-portfóliónkat tovább erősítettük a Tanduay rum és MIX alkoholos frissítők hazai bevezetésével, mely utóbbi már megtalálható a legtöbb kiskereskedelmi lánc polcain, a nyári szezonban pedig kültéri kampánnyal és kóstoltatással is támogattuk a márka ismertségének növelését. A DunaPro tulajdonába tartozó Márkházi pálinka évek óta két számjegyű növekedést tudhat maga mögött, és ma már a piac meghatározó szereplője – tájékoztat Balássy Árpád, a DunaPro kereskedelmi és marketingigazgatója.
Évek óta portfóliójuk oszlopos tagja a HUGGIES pelenkamárka, ami idén jelentős fókuszt is kap. Termékválasztékában prémium minőségű pelenkák, normál eldobható pelenkák, nedves törlőkendők és speciális felhasználású termékek is megtalálhatóak, mint az éjszakai vagy az úszópelenka.
– Szeretnénk, hogy a márka termékei minél szélesebb körben elérhetőek legyenek a kisgyermekes családok számára online térben és offline is egyaránt. Így már nemcsak hazai online partnerekkel működünk együtt, hanem nemzetközi láncokkal is pl. TESCO, Auchan, Rossmann – teszi hozzá Balássy Árpád.
A háztartási vegyi áruk piacán olyan ismert, tradicionális, magas minőségű és kedvező ár-érték arányú márkákkal dolgoznak, mint a WU2 samponok, az Ultra és a Komfort termékcsalád. Céljuk e népszerű termékek elérhetőségének széles körű biztosítása meglévő és új fogyasztóik számára egyaránt, vegyi üzemükben pedig jelentős fejlesztéssel terveznek. //
Vevőkör: Retail, WHS, Horeca
Főbb forgalmazott kategóriák: szeszes ital, háztartási vegyszerek, pelenka
Legfontosabb forgalmazott márkák: Aperol, Campari, Cinzano, Bulldog Gin, Skyy Vodka, Frangelico, Outo 12, Mix alkoholos frissítők, Tanduay rum, Cannabis tealikőr, Fruits&Wine gyümölcsös borok, Lyre’s, Wenneker, Sano, Huggies, Kleenex
Legfontosabb saját márkák: Márkházi Prémium Pálinka, WU2, Ultra, Komfort
Bruttó forgalom, 2021.:8,8 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2022.:9,0 MRD HUF
Honlap: www.dunapro.hu//
Szemléletmódbeli váltás az út a sikerhez
A Family-Friss Kft. a mosonmagyaróvári régió első számú italáru kis- és nagykereskedelme több mint 30 éve fordít kiemelkedő figyelmet a cégfejlesztésre és az ügyfélközpontú kiszolgálásra.
– Vállalkozásunk 2022-ben szakmai elismerésként elnyerte a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara jóvoltából a ,,Kamara által AJÁNLOTT vállalkozás” védjegy cím használatát, amire nagyon büszkék vagyunk – újságolja Fenes Tamás, a Family-Friss Kft. telephelyvezetője.
Rávilágít: a mögöttünk álló járvány sújtotta időszak, a háború okozta negatív gazdasági hatások ismételten megmutatták, hogy mennyire veszélyes és kockázatos tud lenni, ha egy cég vevőkörét döntően egy adott/azonos tevékenységet folytató vásárlói réteg teszi ki. Éppen ezért idén különösen nagy hangsúlyt fektetnek a független kiskereskedelmi területek fejlesztésére, valamint további értékesítési csatornák felkutatására.
– Ma már nem túlzó az a kijelentés, miszerint a 21. században csak azok a vállalkozások válhatnak sikeressé, amelyek képesek innovatívak lenni, digitális irányban megújulni, és a különböző technológiáknak köszönhetően javítani tudják a versenyképességüket. Ez nem feltétlenül anyagi forrás kérdése, sokkal inkább szemléletmódbeli változást jelent.
Ezen törekvéseink elérése érdekében mind digitális, mind személyügyi területen történtek újítások. 2021-ben bevezettük az új, komplex kereskedelmi és vállalatirányítási rendszerünket, illetve elindítottuk B2B üzleti webáruházunkat. Az idei évben pedig átadjuk új, minden igényt kielégítő, a mai kor elvárásainak teljes mértékben megfelelő C+C áruházunkat, ahol megújult környezetben, szélesebb termékszortimenttel, prémium termékekkel várjuk meglévő és új ügyfeleinket, jelentősebb mértékben nyitva a lakossági fogyasztók felé – tudjuk meg Fenes Tamástól. //
Területi lefedettség: Nyugat-Magyarország
Bruttó forgalom, 2021.: 3,4 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2022.: 4,3 MRD HUF
Honlap: www.family-friss.hu//
Megújult az értékesítési stratégia
A Foltin Globe-ot Foltin Ottó alapította. A 34 éves múltra visszatekintő családi vállalkozás stabil háttérrel, változatlan vállalkozási formában, töretlen fejlődést mutatva az élelmiszerimport és disztribúciós szegmens meghatározó szereplője.
– Az elmúlt évtizedek során a folyamatos beruházásoknak és fejlesztéseknek köszönhetően 2011 óta Nagytarcsán, modern kereskedelmi központban, 17 000 raklaphellyel rendelkező logisztikai bázisunk működik. A COVID és az egyéb tényezők miatti nehéz gazdasági körülmények ellenére az elmúlt 3 évben a termékportfólió felülvizsgálatával és megújításával új értékesítési stratégiát alakítottunk ki, melynek eredményeképpen korábban soha nem látott mértékű forgalmi emelkedést tapasztaltunk. Termékkínálatunk a 2022-es évben jövedéki szegmenssel bővült, amivel sikeresen beléptünk a sörpiacra, és jelenlétünket fokozatosan kiterjesztve termékeink mára megtalálhatók az FMCG kiskereskedelmi láncokban és a nagykereskedelmi szektorban is – avat be Foltin István Ottó, a Foltin Globe Kft. tulajdonosa.
A 2023-as évben a legnagyobb kihívást a jelentősen megváltozott fogyasztói szokásoknak történő megfelelés jelenti a vállalat számára.
– Növekedési stratégiánk folytatásaként egy új fagyasztóraktár építésével további 1000 raklap tárolóhellyel növeltük kapacitásainkat, ami lehetőséget biztosít a fagyasztott termékportfólió kiszélesítéséhez. Abban hiszünk, hogy hosszú távú céljaink eléréséhez nincs más út, mint hogy munkatársaink elkötelezettségét, szakmaiságát, tapasztalati hátterét fenntartva, együtt gondolkodva tervezzünk és dolgozzunk tovább – hangsúlyozza Foltin István Ottó. //
Vevőkör: retail, horeca és B2B
Területi lefedettség: egész Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: sajt, frissáru, tej és tejtermékek, alapvető szárazáru, konzerv és fagyasztott termékek
Legfontosabb forgalmazott márkák: Zipfer, Krombacher, Karlovacko. Zlaty Bazant, San Miguel, Le Coq, Madeta, Hochwald, Mlekpol, Cheese4You, Nógrádi, Tortilla Mexicana, Globetti, Grande, Top Fruits, Fruppy, Hardwest
Bruttó forgalom, 2021.:17,2 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2022.:21,4 MRD HUF
Honlap: www.foltin-globe.hu//
Erőteljes fogyasztói promóciók
A Heinemann Testvérek Kft. 2022-ben kezdte meg a Tatratea forgalmazását Magyarországon, és már az első évben 60%-kal növelte a márka korábbi báziseredményét. Minden egyéb, a fogyasztói oldalon megjelenő nehézség ellenére a cég számára a 2022-es év kiemelkedő eredménnyel zárult.
– Azt látjuk, hogy a fogyasztói bizalom és a kereskedelmi forgalom általánosságban csökken 2023-ban. Ennek főbb okai az energiaköltségek megnövekedése és általánosságban a napi élelmiszereken tapasztalt áremelkedések. Számunkra a HoReCa, a retail és az online kereskedelmi csatornák egyaránt fontosak, akár direkt, akár nagykereskedő partnereinken keresztül érjük el a végfogyasztókat. Ennek megfelelően több márkánkkal indítottunk fogyasztói promóciókat az említett csatornák mindegyikében. Jim Beam, Tatratea, Beluga vodka, Sierra Tequila, Berentzen márkáinkkal jelen voltunk a legnagyobb nyári fesztiválokon is. Németország piacvezető vodka- márkáját, a Three Sixty vodkát idén szeptemberben vezetjük be a hazai piacon – tájékoztat Piri Attila, a Heinemann Testvérek Kft. marketingigazgatója. //
Vevőkör: retail, horeca
Területi lefedettség: teljes Magyarország
Legfontosabb forgalmazott márkák: Jim Beam Whiskey, Sierra Tequila, Tatratea, Mozart likőr, Roku Gin, Beluga vodka, Thomas Henry üdítők; San Benedetto ásványvíz
Bruttó forgalom, 2021.: 6,1 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2022.: 9,0 MRD HUF
Honlap: www.heinemann.hu//
A partnerekkel együttműködve épül a jövő
A Helit Kft. a Mirbest Csoport tagjaként csatlakozott az európai lefedettségű European Catering Distributors csoportjához. Az ECD csoportot 1991-ben alapították, 16 ország nagykereskedő cégei alkotják. A Mirbest Kft. és tagvállalatai képviselik a csoportot Magyarországon.
– Ez egy kiemelkedően fontos lépés az életünkben, ami nemcsak a Helit számára jelent minden eddiginél nagyobb erőt és stabilitást, hanem a partnereinknek is. Hiszen az ECD-n keresztül minden korábbinál szélesebb gyártói forrásokkal és stabilabb árualappal rendelkezünk, ami a folyamatosan változó piaci környezetben vásárlóinknak is komoly értéket jelent a mindennapokban – fejti ki ifj. Gödry Zoltán Máté, a HELIT Kereskedelmi Kft. tulajdonos ügyvezetője.
De nem csak nemzetközi szinten történtek előrelépések a vállalat életében. 2022 őszén bevezették az új generációs webshopjukat, ahol közel 5000 termékük található. Emellett folyamatosan bővítik prémium szortimentjüket, és fejlesztik a kizárólagos kezelésű márkáik választékát. Az új húsüzemi fejlesztéseik, raktártechnológiai beruházásaik és a gyümölcsöző nemzetközi együttműködések további erősödést és fejlődést hoztak számukra.
– Mindig tudatában vagyunk annak, hogy partnereinkkel együttműködve építjük a jövőt. Éppen ezért a Helitnél a következő években is folytatódik az újítások és fejlesztések időszaka, és mindvégig kitartunk az elmúlt évek stratégiája mellett. Azaz: a Helit partnerközpontúan, a változó környezetben folyamatosan megújulva fogja keresni a legjobb megoldásokat a piac kihívásaira, hogy a lehető legtöbb értéket teremtse a munkánk a vásárlóink számára – vetíti előre ifj. Gödry Zoltán Máté. //
Vevőkör: HORECA
Legfontosabb forgalmazott kategóriák: friss és fagyasztott húsok, hentesáru, tejtermék, fagyasztott zöldségek és gyümölcsök, szárazáru
Legfontosabb forgalmazott márkák: RODEO, SEGATA, MICHELANGELO, CANUTI
Legfontosabb saját márkák: KUKTA, KEDVENC ÍZEK, BOVITA
Bruttó forgalom, 2021.: 19,7 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2022.: 30,2 MRD HUF
Honlap: www.helit.hu//
Teljes szabadság a tervek megvalósításában
A Húsház Hungarynél folyamatosan azon dolgoznak, hogy mind gasztronómiai, mind pedig magyar kiskereskedőket tartalmazó partnereiket támogassák abban, hogy túl tudják élni ezt a válságos időszakot.
– Ennek keretében 2023. március 26-án megnyitottuk a Húsház Hungary új, balatonboglári telephelyét. Ez a telephely fogja átvenni a közeljövőben a cég központjának a szerepét.
A mostani, első ütem elkészültével az áruk boltra való komissiózása már innen történik. A létrehozott 4000 négyzetméteres, hétdokkolós hűtőkomplexum mind energetikailag, mind egyéb szempontból is forradalmi ötleteket tartalmaz – ismerteti Péterszegi Zoltán, a Húsház Hungary Kft. ügyvezetője.
Az egyik ilyen ötlet alapján az 1600 m2-es, –20°C-os terem felül helyezkedik el, míg alatta egy 0°C-os, 1750 m2-es terem kapott helyet. Ezzel a megoldással rengeteg energiát spórolnak meg, mivel minden hulladékhő a lenti részt hűti, valamint a fagyos kamrák esetében alkalmazandó aláfűtést sem kellett kiépíteniük és alkalmazniuk. A hűtőkamrák úgy lettek kialakítva, hogy a lehető legrövidebb úton lehessen elérni a termékeket. Az áruk összekészítésének a folyamatát is teljes mértékben megreformálták, ennek köszönhetően az ilyen jellegű hibák drasztikusan lecsökkentek, ami vevőik körében osztatlan sikert aratott.
– Erre a beruházásra azért volt szükség, mivel a célunk az, hogy vevőink a legpontosabb kiszolgálásban részesüljenek. A telephely fejlesztése tovább folytatódik, amely a maga 8 hektárjával teljes szabadságot ad elképzeléseink megvalósítására. A Húsház Hungary küldetése, mely folyamatosan a szemünk előtt lebeg: gördülékennyé tenni az élelmiszer-beszerzést a gazdaság motorjának, a vállalkozónak, hogy közösen építhessük a jövőt – emeli ki Péterszegi Zoltán. //
Területi lefedettség: Nyugat-Magyarország
Bruttó forgalom, 2021.: 12,3 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2022.: 17,6 MRD HUF
Honlap: www.hushaz.hu//
Egyre bővülő portfólió
Több mint két évtizede az In-Food 2000 Kft. azzal a szándékkal jött létre, hogy a magyar fogyasztók asztalára olyan nemzetközi élelmiszertermékeket tegyen le, amelyek valódi minőséget képviselnek. Az In-Food története az osztrák Pfanner gyümölcslevekkel indult, a márka azóta is a vállalat kínálatának fontos részét képezi.
– A vásárlói tudatosság, a különleges minőség és az egészségtudatos életmód iránti igények növekedése, valamint a vállalat által az évek során megszerzett szakmai tudás járult hozzá a márkaportfólió bővítéséhez és az egyre több kategóriában történő megjelenéshez. Jelenleg az In-Food 2000 Kft. 8 kategóriában olyan vezető márkák képviseletét látja el, mint az osztrák Vöslauer és Almdudler, az olasz Rio Mare, Cirio, Monini, Rummo és Ponti, vagy a világ szinte minden élelmiszerüzletében megtalálható Heinz. A magyar és nemzetközi láncok polcain, valamint éttermek, street food büfék és szállodák asztalain és konyhában is megjelennek termékeink – tájékoztat Horváth Norbert, az In-Food 2000 Kft. ügyvezető-tulajdonosa.
Portfóliójuk termékkategóriái az ásványvizek, üdítőitalok, tonhalkonzervek, olívaolajok, zöldségkonzervek, tészták, balzsamecetek és kiváló minőségű szószok. Legújabb márkájukkal 2023-tól már egy új kategóriában is megjelentek a polcokon. A Nutrend több mint 25 éve a sporttáplálkozás egyik legmodernebb gyártója, termékei világszerte 60 országban, 3 fő kategóriában elérhetőek.
– Az In-Food 2000 Kft. kiemelkedő eredményei a jól megválasztott, magas minőséget képviselő, erősen innovatív márkáknak, a professzionális kereskedelmi munkának, a lokális márkaépítésnek és aktív fogyasztói kommunikációnak, a márkák iránti feltétlen elkötelezettségnek és hosszú távú együttműködésnek, a kiváló csapatmunkának és a lelkes kollégáknak köszönhetőek – világít rá az ügyvezető-tulajdonos. //
Területi lefedettség: egész Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: tonhalkonzerv, hideg ételszószok és mártások (ketchup, mustár, majonéz), ásványvizek, alkoholmentes üdítőitalok és gyümölcslevek, száraztészták, olívaolajok és ecetek, paradicsomkészítmények
Bruttó forgalom, 2021.: 9,1 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2022.:10,7 MRD HUF
Honlap: www.infood2000.hu//
Stabilitás és tervezhetőség a cél
A Maus Kft. több mint 32 éve foglalkozik frissáru élelmiszertermékek értékesítésével Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád és Békés vármegyében. Az értékesítés két csatornán zajlik: retail és HoReCa.
– A 2022. lezárt üzleti évet sikerként könyvelhetjük el, mindannak tükrében, hogy a retail piac nincs könnyű helyzetben. Sajnos az elmúlt időszakban regionális szinten sok vevőpont szűnt meg, részben a nehéz gazdasági környezet miatt, részben a vásárlói trendek változásai okán. A körülményekre kihívásként tekintünk, ami több esetben is bebizonyította, hogy az üzleti élet kulcsa a partnereinkkel való szoros együttműködés. Cégünk eredményességének és hatékonyságának fundamentuma a stabil humánerőforrás, a fejlesztések és a szolgáltatás magas minősége – hangsúlyozza Ács József, a Maus Kft. tulajdonos-ügyvezető igazgatója.
Szegedi raktárbázisukat az elmúlt években folyamatosan fejlesztették. Ennek keretében napelemrendszert építettek ki, a komissiózó csarnokot szélesítették, valamint tehergépkocsi-mosót létesítettek.
– Legfőbb missziónk, hogy a vásárló partnereink igényeinek teljes körűen megfeleljünk, az általuk megrendelt termékeket határidőre és kiváló minőségben kiszállítsuk – avat be Ács József. //
Vevőkör: retail, horeca
Területi lefedettség: Délkelet-Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: tej és tejtermékek, hús, húskészítmények, mirelit termékek
Bruttó forgalom, 2021.: 12,3 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2022.: 18,9 MRD HUF
Honlap: www.maus.hu//
Egyre közelebb a kitűzött célokhoz
2022 a fordulat éve volt a METRO Magyarország számára, ekkor kezdték el alkalmazni az új, többcsatornás nagykereskedelmi értékesítésre vonatkozó, a változó gazdasági környezethez adaptált stratégiát és üzleti modellt.
– Előrelépés történt a fenntarthatósági szerepvállalásunk területén, sikeresen pozícionáltuk magunkat a fenntartható gasztronómia és a növényi alapú étrend népszerűsítőjeként. Hagyományteremtő céllal megrendeztük az első METRO Fenntartható Gasztronómia Fórum és Díjátadót. Nagykereskedői szerepünk erősítésére kiterjesztettük a Többet olcsóbban árazást, ebben a kosárban 2022 év végén már 3600 termék szerepelt, és ez a szám azóta is növekszik. A nagy hatékonyságú raktáráruházakká válás érdekében elkezdtük átalakítani áruházainkat, aminek részeként energiahatékonysági beruházásokat is megvalósítottunk. Büszkék vagyunk arra, hogy a METRO 24 országban működik, és tavaly 2021-hez képest Magyarországon tudtuk a legnagyobb eredményeket felmutatni az energiafelhasználás csökkentésében – osztja meg lapunkkal Taferner Ákos, a METRO marketing osztályvezetője.
2023 első felében 13 hazai áruházuk több mint fele már megújulva fogadja a vásárlókat. Megújult egységeikben a professzionális vevők rövidebb idő alatt, nagyobb hatékonysággal bonyolítják le a beszerzéseiket, így hamarabb visszatérhetnek üzletükhöz. Év végéig összesen kilenc átalakított áruházuk lesz, és 2025-ig befejeződik a teljes hazai áruházlánc modellváltása.
– A hagyományos Cash&Carry üzletágat dinamikusan fejlődő digitális és kiszállítási szolgáltatások egészítik ki. Minden adott hozzá, hogy elérjük kitűzött céljainkat, és 2030-ra a kiszállítást 24%-ra, a digitális értékesítést 40%-ra növeljük – jelzi a METRO marketing osztály vezetője. //
Vevőkör: horeca, független kiskereskedők, retail
Főbb forgalmazott kategóriák: sajt, frissáru, tej és tejtermékek, alapvető szárazáru, konzerv és fagyasztott termékek
Bruttó forgalom, 2021.:205,1 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2022.:218,4 MRD HUF
Honlap: www.metro.hu//
Értékteremtő disztribúció
Az Orbico Hungary Kft. az Orbico Group részeként egy 20 országban meghatározó szerepet játszó disztribútori hálózat tagja. A Group célja az, hogy Kelet-Közép-Európában a disztribútori modell különböző piaci berendezkedések és a gazdasági környezet által támasztott kihívások mellett hosszú távon fenntartható és fejleszthető legyen.
– Magyarországon a gyártók körén kívül eső tradicionális B2B szereplők, így a disztribútor, a nagykereskedő, illetve a cash&carry szerepe és funkciója folyamatos átalakuláson megy keresztül. 2012 óta mi azon dolgoztunk, hogy a márkatulajdonosi együttműködéseink eredményesek legyenek és a kiskereskedelmi partnereink érdemben részesedjenek az általunk képviselt prémium termékkategóriák értéknövekedéséből – állapítja meg Becze Zoltán, az Orbico Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
A vállalat stratégiai céljai között szerepel az első tíz év sikereket hozó tevékenységének további fejlesztése, de már nem egyedüli fókusszal.
– Szélesítenünk kell mind a megbízóink, mind a partnereink körét ahhoz, hogy az Orbico vezető szerepe fenntartható legyen! Mind a konjunktúra évei, mind a mostani recessziós időszak arra tanítottak bennünket, hogy a fenntarthatóság egyet jelent a hozzáadott érték meglétével. Ezért a már ismert profilunk mellett aktív része lesz az életünknek a hazai láncok boltjainak, a független üzleteknek és vendéglátóhelyeknek a mélységi elérése és a vásárlóik, vendégeik preferenciáira legjobban reflektáló választék biztosítása – foglalja össze Becze Zoltán. //
Vevőkör: retail, horeca, B2B
Főbb forgalmazott kategóriák: háztartási vegyi áru, ásványvíz, kávé, tea, elem, snack, háztartási kisgép, kenőanyag
Főbb forgalmazott márkák: Procter and Gamble márkák, Jana, Lavazza, Lipton, Pringles, Duracell, Braun, Oral-B, Bissell, Shell, Cimcool//
Bruttó forgalom, 2021.: 50,1 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2022.: 61,7 MRD HUF
Honlap: www.orbico.hu//
Egészséges táplálkozás és környezettudatosság
A Real Nature Kft. az egyik leghatékonyabb élelmiszeripari disztribútor jelenleg a hazai piacon.
Az elmúlt évek embert és cégeket próbáló vérzivataros időszakában (COVID, háború és rekordinfláció) is a fenntarthatóság alapértéke volt a Real Nature-nél az iránytű, amely rekord, több mint 5 milliárdos árbevételt eredményezett.
– Azt valljuk, hogy a biztonságos élelmiszer-előállítás, táplálkozás mindamellett, hogy közvetlenül befolyásolja a fogyasztók egészségét, a ma ismert fenntarthatósági elvek betartásának szerves részét is képezik, hiszen egy egészséges lakosság aktív és munkaképes társadalmat jelent. Ez pedig az egészséges gazdasági körforgás alapja – mutat rá Strasser-Kátai Bernadett, a Real Nature Kft. tulajdonos-ügyvezető igazgatója.
Az egészséges táplálkozás kiszolgálása és a hosszú távú környezettudatosság továbbra is elsődleges prioritás számukra. Ezért a Real Nature Kft. által forgalmazott Joya, Natumi és Happy növényi italok, a növényi alapú Wojnar humuszok, reggelizőkrémek, illetve My Love mandula-, kókusz- vagy zabgurtok, valamint a Lunter tofuk egyre jelentősebb piaci szerephez jutnak. A forgalmazott szortimentet jól kiegészítik a Nobilis Zrt. legmagasabb minőséget képviselő termékei: a különböző almaszirmok, ízesített mandulák és aszalványok. Emellett fontos tartóoszlopok a cég által forgalmazott, garantáltan GMO-mentes osztrák alapanyagból készülő tejtermékek is: a Good Milk és Fasten joghurtok, valamint a piacon a minőségi arany sztenderdet felállító, Real Nature natúr, nádcukros, light vagy laktózmentes Görög joghurtok is. A vállalat márkaépítő tevékenységét jól szemlélteti, hogy a saját Real Nature márkás termékek részaránya idén már meghaladta az összforgalom 45%-át.
– A saját, folyamatosan gondozott és hosszú távon épített márkánk egyet jelent az egészséggel és a hosszú távú fenntarthatósággal. Éppen ezért alakítottunk ki stratégiai együttműködést a Szent Ferenc Kórházzal is, amelynek a termékeink értékesítése után meghatározott anyagi támogatást juttatunk az egészéges társadalom támogatása érdekében. Ennek szellemében további organikus növekedést tervezett a management a 2023-as évre – teszi hozzá Strasser-Kátai Bernadett. //
Vevőkör: retail és horeca
Területi lefedettség: egész Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: tejtermékek, tejhelyettesítő termékek, tej alapú és növényi joghurtok, egészséges nassolni valók, egészséges táplálkozást támogató élelmiszerek
Bruttó forgalom, 2021.: 4,5 MRD HUF
Bruttó forgalom, 2022.: 5,0 MRD HUF
Honlap: www.realnature.hu//
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >