MTÜ: nőtt a húsvéti forgalom a szálláshelyeken
A tavalyi ünnepi hosszú hétvégéhez képest 3 százalékkal magasabb forgalmat hozott idén a húsvét a szálláshelyeknek – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) csütörtökön az MTI-vel.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint nagycsütörtök és húsvét hétfő között több mint 270 ezer vendég közel 600 ezer éjszakára foglalt szállást, több mint 65 százalékát vidéken, csaknem 35 százalékát a fővárosban – írták.
A MTÜ tájékoztatása szerint a vendégéjszakák közel 53 százaléka szállodákban, 32 százaléka magán- és egyéb szálláshelyeken valósult meg. A szállodákban nagyszombaton volt a legnagyobb a kihasználtság, Budapesten elérte a 81 százalékot. A szálláshelyek bevétele 13 milliárd forint volt, közel 6 milliárd belföldiektől.
A belföldi vendégek száma 138 ezer volt, ők nagycsütörtök és húsvét hétfő között több mint 300 ezer éjszakára foglaltak szállást, a legtöbben a Balaton, a Mátra-Bükk és Budapest-környékét keresték fel. A vidéki szálláshelyek vendégéjszakáinak közel háromnegyedét adták a belföldiek.
A külföldi vendégforgalom 9 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A budapesti vendégéjszakák 89 százalékát adták külföldiek, ide a legtöbben Németországból, Olaszországból és az Egyesült Királyságból érkeztek. A vidéki desztinációkat főként csehek, szlovákok és németek választották, elsősorban a Balaton, Bük-Sárvár és Debrecen és térségét részesítették előnyben.
Kapcsolódó cikkeink
MTÜ: soha ennyien nem nyaraltak Magyarországon, mint idén
Soha ennyien nem nyaraltak Magyarországon, mint idén: az év első…
Tovább olvasom >Átlagosan több mint hét napra kötnek utasbiztosítást a külföldre utazók
Az idei szezonban, a június eleje óta eltelt másfél hónapban…
Tovább olvasom >Vidéki szállások válsága: rövidebb tartózkodások és csökkenő foglalások jellemzik a nyarat
Az ATV Híradójának friss riportja szerint egyre ritkábbak az egész…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >