Mondj egy mesét!
Az ezredforduló előtt születettek – azaz az alkoholt legálisan fogyasztó felnőttek legfiatalabb – generációját az ízek és gasztronómiai összefüggések mellett egyre inkább érdeklik a borok mögötti „történetek”, amelyek kialakításában óriási szerepe van a marketingkommunikáció jól látható elemeinek is. A borhoz jól kitalált sztori, a látványos címkék elképesztő lökést adhatnak az értékesítésnek – ezt bizonyítják a fiatalok kíváncsiságára és nemzeti érzéseire építő kampányok jól kézzelfogható sikerei is.
Az amerikai „alapító atyákra” épülő The Federalist márka (1) bevezetése 2014 óta hoz évről évre növekvő sikert a prémium italok forgalmazásával foglalkozó Terlato Wines-nak. A borok címkéin Franklin, Washington, Hamilton, Lincoln arcával találkoznak a vásárlók, és persze az ital és a „szereplő” rövid bemutatásával. Nem kevésbé értékes borokat rejt a Terlato palackonként 14–60 dollárba kerülő Ditka sorozata sem; Mike Ditka a játékosként és edzőként is óriási sikereket elért baseball-legenda – az amerikaiak számára egy a „nagybetűs” bajnokok közül.
Európai szemmel talán ezeknél mélyebb gyökerekre tapint az Ausztráliában minden lelket nemesítő téma: az első betelepített angolszász ősök története. A földrész szerepe akkor egy büntetőkolónia kiépítése volt, nem is csoda, hogy a száműzöttek körüli legendák hatása alól még 2017 ifjú borfogyasztói sem tudják magukat kivonni. A 19 bűntett elnevezésű sorozat (2) gondolati alapja azokra a 18–19. századi törvényekre utal, amelyek alapján Angliából eltávolították az nemkívánatos elemeket, köztük az olyan progresszív gondolkodókat, mint a költő John Boyle O’reilly-t (az ő személyére építő, közel 4 perces reklámfilm weboldalukon is megtekinthető). Szó se róla, a téma – különösen ma – még a közép-európai fiatalokat is megérintheti, hát még az ausztrálokat: a 19 bűntettet forgalmazó Treasury Wine Estates 1,2 millió palackról 2 év alatt 3 millióra emelte forgalmát.
Örömmel utalunk a hasonló elvre épülő magyar „jó gyakorlatra” is: meggyőződésünk, hogy Eszterbauer János családi fotókkal díszített címkéi (3) nemcsak a Szekszárdi borvidék, de az egész ország legmarkánsabban megkülönböztethető borai közé emelték ezeket a termékeket. //
Kapcsolódó cikkeink
Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >Megnyílt a 33. Budapest Borfesztivál
Georgia díszvendégségével nyílt meg csütörtökön a 33. Budapest Borfesztivál, amely…
Tovább olvasom >Budafoki Pezsgő- és Borfesztivál: egyre több látogató, nyitott pincék, családbarát programok, jószolgálat és parkavatás
Évről évre egyre többen látogatnak el a Budafoki Pezsgő- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >