MNB: tudatosabbá váltak a magyar fogyasztók
Ismét fellendülőben van a hitelezés Magyarországon, a fogyasztók viszont egyre tudatosabban választanak, és a hitelfelvételre vonatkozó szabályok is visszafogják az eladósodást – mondta Binder István, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti szóvivője hétfőn az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában.
A szóvivő szerint a fogyasztói tudatosságot jelzi az is, hogy nőtt a fix törlesztőrészletet fizetők aránya, jóllehet a teljes hiteldíj-mutató ilyen hiteleknél kicsit magasabb. Hozzátette, hogy a fix törlesztésnek – miként számos európai ország példája bizonyítja – nem kellene drágább hitelt jelentenie, így ezen a Magyarországon működő bankoknak érdemes volna változtatniuk.
Binder István szerint a válság évei alatt jelentős kereslet halmozódott föl, de a hitelezés szabályai ma sokkal világosabbak, mint akkor. Hozzátette, hogy az MNB adósságfékszabályai a jövedelmek függvényében behatárolják a felvehető hitelösszeget, emellett a jegybank honlapján elérhető hitel- és lízingválasztó program is segít a hitelfeltételek és a legfontosabb mutatók összehasonlításában.
Felhívta a figyelmet, a közelgő ünnepi szezon vásárlásainál mérlegelni kell, hogy hitelt kívánunk-e fölvenni vagy más megoldással – például előtakarékossággal vagy családi összefogással – is lehet-e fedezni a kiadásokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >K&H: a nagy programok hajtják a zöldhiteleket
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati…
Tovább olvasom >Új gazdasági „akcióterv”: Reális-e a háztartási hitelállomány további növelése?
A hazai lakhatási válság sajnálatos velejárója, hogy a többség nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >