MNB: tudatosabbá váltak a magyar fogyasztók
Ismét fellendülőben van a hitelezés Magyarországon, a fogyasztók viszont egyre tudatosabban választanak, és a hitelfelvételre vonatkozó szabályok is visszafogják az eladósodást – mondta Binder István, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti szóvivője hétfőn az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában.
A szóvivő szerint a fogyasztói tudatosságot jelzi az is, hogy nőtt a fix törlesztőrészletet fizetők aránya, jóllehet a teljes hiteldíj-mutató ilyen hiteleknél kicsit magasabb. Hozzátette, hogy a fix törlesztésnek – miként számos európai ország példája bizonyítja – nem kellene drágább hitelt jelentenie, így ezen a Magyarországon működő bankoknak érdemes volna változtatniuk.
Binder István szerint a válság évei alatt jelentős kereslet halmozódott föl, de a hitelezés szabályai ma sokkal világosabbak, mint akkor. Hozzátette, hogy az MNB adósságfékszabályai a jövedelmek függvényében behatárolják a felvehető hitelösszeget, emellett a jegybank honlapján elérhető hitel- és lízingválasztó program is segít a hitelfeltételek és a legfontosabb mutatók összehasonlításában.
Felhívta a figyelmet, a közelgő ünnepi szezon vásárlásainál mérlegelni kell, hogy hitelt kívánunk-e fölvenni vagy más megoldással – például előtakarékossággal vagy családi összefogással – is lehet-e fedezni a kiadásokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MONEY.HU: Optimisták a magyarok az anyagi helyzetüket illetően
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb negyedéves lakossági felmérése szerint…
Tovább olvasom >MNB-alelnök: a jegybankok nélkül nincs zöld átmenet
Az energiaátmenet a világ egyik legnagyobb kihívása és egyben az…
Tovább olvasom >K&H: Mi történt a forinttal? Mire lenne szükség Magyarországon és mi várható Európában?
A napokban látott forintgyengülés ellenére az euró jegyzése a 385…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >