Mindenki konyhája
A rutinos ételzsonglőrök mellett a gyakorlatlanabbak is megjelentek a konyhákban a karantén szülte kényszerű otthonlét alatt. Ez meg is látszik a fűszerek, sütési adalékok eladási számain, ugyanakkor a cégeket arra ösztönzi, hogy minél konyhakészebb, kényelmesebben, könnyebben használható újdonságokat vezessenek be a piacra – hiszen közeledik az év végi jóllakás és jóllakatás.
Szerző: Szalai László
Úgy tűnik, a karanténos időszakban sokan megkedvelték az otthoni sütés-fűzést, mert a fűszerek piaca továbbra is növekvő tendenciát mutat. Idén a horeca szektor is kezd magára találni, hiszen a sok otthoni főzés után szívesen esznek újra étteremben az emberek.
– Talán a COVID-időszak hozadékaként, az egyre tudatosabb tervezésnek köszönhetően, mindenesetre továbbra is a hipermarketekben és egyre növekvő mértékben a diszkontokban vásároljuk meg az otthoni főzéshez szükséges fűszereket – állapítja meg Galácz Márta, a KOTÁNYI Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. –
Az impulzív vásárlásnak teret adó kisebb boltok egyre csökkenő mértékben vesznek csak részt a fűszerek forgalmazásában.
Az év végi sütés-főzés fontos szezon, forgalmi csúcs a Kotányinál. Jól fogynak a szokásos alapfűszerek, de ezeken túl előtérbe kerülnek az olyan különlegesebb, édes monofűszerek is, mint a fahéj, szegfűszeg, vaníliarúd vagy akár a szerecsendió. A mixekből a húsokhoz való és az édes fűszerkeverékeket vásárolják ilyenkor a legnagyobb mértékben.
Csicselyné Biró Henrietta, a Thymos Hungária Kft. kereskedelmi igazgatója úgy látja, hogy a karanténnak és velejáróinak (home office, online oktatás) köszönhetően az ételeket és süteményeket otthon elkészíteni immár nemcsak trendi, hanem a mindennapi életünk része lett.
– A monofűszerek iránti kereslet nagy kiugrása után a fűszerkeverékek forgalma is megnőtt a sütési termékekkel együtt, amelyek fogyása az év végéhez közeledve egyre csak nő – jelzi a kereskedelmi igazgató. – Megmaradt továbbra is az igény arra, hogy (még ha nem is olyan intenzíven, mint a járvány első időszakában, de) a háztartásokban nem lehet hiány alapfűszerekből, fűszerkeverékből és sütési termékekből. Ennek köszönhetően egyre többen vásárolják a nagyobb kiszerelésű, gazdaságos, ugyanakkor visszazárható tasakos csomagolású termékeinket.
Jubileum csomagolásfrissüléssel
A Kotányi minél könnyebben és gyorsabban elkészíthető, egészséges ételekhez fejlesztett fűszerkeverékeivel igyekszik megkönnyíteni a kevésbé rutinos fogyasztók konyhai tevékenykedését.
– Idén debültált a Quick&Easy termékcsaládunk, amelynek kezdőcsapatában 3 tésztás és 3 salátaétel elkészítéséhez alapot adó fűszerkeverék kapott helyet – újságolja Galácz Márta. – Az ételek alig pár hozzávalóból, maximum 20 perc alatt elkészíthetők. Csak természetes alapanyagok felhasználásával, szuperfinom ételt varázsolhatunk a család asztalára.
Idén ősszel minden Kotányi-termék csomagolása megújul, tudjuk meg tőle. Friss, látványos ételfotók kerülnek a frontoldalra. A zacskók hátoldalán pedig egy, az adott termékhez passzoló receptinspiráció lesz olvasható, amelyen az étel elkészítését egyszerű piktogramok magyarázzák el. A csomagolások egységes színkódja is segíti az eligazodást az egyes fűszerszegmensek között.
Nemrég vezették be Orangina és Citronett nevű, citrushéj helyettesítésére szolgáló termékeiket, az idei szezonban ezeket szeretnék tovább népszerűsíteni. Továbbá a Kotányi kompetenciáját az édes kategóriában is erősíteni kívánják.
A konkrét termékeken túl, mivel a Kotányi idén ünnepli 140 éves fennállását, a cég őszi kommunikációjának középpontjában a hagyomány és az alapítás óta töretlen inspiráció áll.
– Az online és offline kampány során visszatekintünk majd a márka múltjára, ikonikus recepteket vonultatunk fel nemzetközi sztárséfek konyháiból, bemutatjuk a Kotányi-csomagolások evolúcióját, és debütál a megújult 2021-es arculat is – sorolja az ügyvezető igazgató. – Nem maradhat el természetesen promóció sem, amely tematikájában illeszkedik a 140 év megünnepléséhez. Meggyőződésünk, hogy a fogyasztók is értékelik a hosszú hagyományokkal rendelkező, de mindig megújulásra kész Kotányi márkát, amely a legmagasabb minőségű fűszerekkel járul hozzá a sütés-főzés élményeihez.
Megfelelve a magasabb igényeknek is
A hagyományok, a trendiség és az újító szellem egyaránt jelen van az ünnepekre való felkészülésben, a cégeknek mindkét igényre fel kell készülniük, jelzi Csicselyné Biró Henrietta.
– Ennek az időszaknak nagy kedvencei a szezonális fűszerkeverékek, melyek egyszerűsítik és biztosítják a várva várt ízek beteljesedését az ünnepi fogásoknál – mondja a Thymos Hungária Kft. kereskedelmi igazgatója. – Megnövekszik a kereslet olyan termékeink iránt, mint például a Mézessütemény, vagy a hidegebb idők beköszöntével a Forralt bor és a Forró puncs fűszerkeverékünk. A karácsonyi asztalok legtöbbjén hal is megtalálható, így ilyenkor a halas fűszerkeverékünk is keresett. A monofűszerek közül is vannak jellegzetesen „téli ízek”, és ilyenkor népszerűek a gyógyító hatású termékek (például a gyömbér, borsmenta, fahéj, kakukkfű, szerecsendió, tárkony, csillagánizs, kardamom), és persze a disznóvágáshoz kapcsolódó fűszerek is.
Csicselyné Biró Henrietta a szezonális kínálatból kiemeli a kakaóport. Úgy tapasztalja, hogy hogy az igény ebben a szegmensben tartósan a magasabb kakaótartalom felé mozdult el. A Thymos prémium kakaóporok csomagolása is prémium minőségű, mivel visszazárható, állótasakban vannak, így nem kell attól tartani, hogy összeáll a tasakban, és minden kakaós lesz körülöttünk.
A sütési adalékanyagok, mint a sütőpor, vanillincukor, fahéjas cukor, aromák, ételfestékek forgalma is emelkedést mutatott az elmúlt időszakban, sőt, a szárított élesztő „robbantotta” a piacot.
– Cégünk reagálva a fogyasztók igényeire, piacra dobta a gazdaságos, visszazárható tasakos 35 g-os szárított élesztőt, ami azóta is a legtöbb üzlet polcain folyamatosan megtalálható – ismerteti a kereskedelmi igazgató. – A sütési termékeink csomagolása is megújult, egy minőségi beltartalmat tükröző, elegáns, finom stílusra váltottunk.
A cég az aromák szegmensében is jelen van. A Thymos aromákat 11 ízben gyártják. Fontos tulajdonságuk, hogy az alkoholalapnak köszönhetően töményebbek, és kevesebb kell belőlük, így többszöri felhasználásra elegendőek, ezért visszazárható üvegekbe vannak csomagolva.
Év végi marketingtevékenységük fókuszában mindezek a szezonális termékek állnak.
– Az eszközök közül partnereink aktivitásait, promócióit, virtuális ankétjait, illetve az elmúlt időszak tapasztalata alapján az online felületeiken és social media területén alkalmazott hirdetési lehetőségeket helyezzük előtérbe – jelzi Csicselyné Biró Henrietta. – De mindezek mellett a bolti másodlagos kihelyezések számát is folyamatosan növelni fogjuk. //
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb kihívások előtt áll a fűszeripar
Ahogy a klímaváltozás hatásai egyre érezhetőbbé válnak, a fűszertermesztés is…
Tovább olvasom >Jóízű lehet az év vége
Az év végi sütés-főzés nem csupán a „karácsonyi” édesfűszerek forgalmát…
Tovább olvasom >Durván drágulnak a fűszerek
A globális klímaváltozás egyre komolyabb kihívások elé állítja a trópusi…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: szeptemberben 3,0 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
Szeptemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,0 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Újabb üzletet nyitott Szegeden a PENNY
Október 10-én Csongrád-Csanád vármegyében nyitotta meg legújabb üzletét a PENNY.…
Tovább olvasom >Adományozással ünnepli 100. áruházának nyitását a JYSK Magyarország
Október végén Debrecenben nyílik a JYSK legújabb áruháza, amely hazánkban…
Tovább olvasom >