Mindegyik növekszik 2024-re – Európai online csatornák: Top 10

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 01. 31. 12:16

Az európai online élelmiszer-kiskereskedelemben a következő öt év során is az Egyesült Királyság és Franciaország fejlett piacai dominálnak, amelyek az új csatorna révén ellensúlyozzák hagyományos élelmiszerüzleteik lassabb növekedését. Ezt emeli ki a német Lebensmittel Zeitung LZ Retailystic piaci elemző szolgálatának 2024-ig szóló előrejelzése.

Egyelőre még nem fér bele a top tízbe az Amazon, amely pedig a non-food cikkek online értékesítésének növekedési rátájával a harmadik legnagyobb Európában. Elindította ugyan földrészünkön Amazon Fresh és Prime Now nevű, kizárólag on­line élelmiszer-kereskedelmi vállalkozásait, de azok még nem olyan jelentősek, hogy beleférnének a top tízbe.

 

Európa – Top 10 online FMCG kereskedő, online FMCG értékesítés 2019 – 2024 (milliárd EUR):
A leginkább sikeresek a brit és francia multichannel óriások. Az Ocado az egyetlen tisztán online kereskedő
a rangsorban, amelynek esetében a növekedés új vásárlók meghódításának eredménye.

A következő öt év során viszont az online várhatóan erősödik, mivel a kereskedelmi vállalatok többcsatornás értékesítése egyre inkább elterjed; fogyasztóikat vagy házhozszállítással vagy pedig „kattints és vedd át” rendszerrel szolgálják ki. //

Kapcsolódó cikkeink