Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik európai központtal, a többségük az Egyesült Államokban vagy Kínában székel. Ezek a nem európai cégek a teljes európai online forgalom 74%-át adják, ami jól tükrözi növekvő dominanciájukat – írja az Ecommerce News a RetailX által közzétett Internet Retailing tanulmányra hivatkozva.
A brit RetailX legfrissebb jelentése, a RetailX Europe Top1000 360° Report az ezer legnagyobb forgalmat bonyolító online kereskedőt listázza, és most első alkalommal elemezte őket központjaik földrajzi elhelyezkedése szerint.
Az olyan globális óriások, mint az Amazon és az eBay természetesen meghatározó szerepet töltenek be, de a jelentés rámutat az olyan feltörekvő cégek, mint a Shein, az Alibaba vagy a Temu növekvő erejére is. Ezek a vállalatok rövid idő alatt jelentős piaci részesedést szereztek az európai régióban. Bár a forgalmi részesedés kiemelésre került, a nem európai cégek teljes árbevételéről a jelentés nem közöl adatokat.
Piaci tendenciák és helyi szolgáltatások
A ChannelX kapcsolódó jelentésének megállapítása szerint az európai e-kereskedelemben kiemelkedő az online piacterek dominanciája, amelyeket a fogyasztók gyakran kiskereskedelmi keresőmotorokként használnak. A régióban mintegy 400 közvetlen fogyasztói (D2C) piactér és több mint 250 üzleti (B2B) platform működik. A jelentés kiemeli mind az új belépők specializált vertikális piactereinek, mind a meglévő, ismert kereskedők piactéri megoldásainak egyre nagyobb számban történő megjelenését.
A vásárlók kényelmét szolgáló megoldások közül kiemelkedik a click & collect opció, amelyet az ezer legnagyobb európai online kereskedő 54%-a kínál.
Kapcsolódó cikkeink
Három év alatt 54 milliárd dollárt fektet be az Amazon Nagy-Britanniában
Komoly beruházásról tett bejelentést az Amazon Nagy-Britanniában: a világ legnagyobb…
Tovább olvasom >A Target is a Temu nyomdokaiba lépne: közvetlen szállítással újítanának
Új üzleti modell bevezetésén dolgozik az amerikai Target diszkontlánc –…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >