Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik európai központtal, a többségük az Egyesült Államokban vagy Kínában székel. Ezek a nem európai cégek a teljes európai online forgalom 74%-át adják, ami jól tükrözi növekvő dominanciájukat – írja az Ecommerce News a RetailX által közzétett Internet Retailing tanulmányra hivatkozva.
A brit RetailX legfrissebb jelentése, a RetailX Europe Top1000 360° Report az ezer legnagyobb forgalmat bonyolító online kereskedőt listázza, és most első alkalommal elemezte őket központjaik földrajzi elhelyezkedése szerint.
Az olyan globális óriások, mint az Amazon és az eBay természetesen meghatározó szerepet töltenek be, de a jelentés rámutat az olyan feltörekvő cégek, mint a Shein, az Alibaba vagy a Temu növekvő erejére is. Ezek a vállalatok rövid idő alatt jelentős piaci részesedést szereztek az európai régióban. Bár a forgalmi részesedés kiemelésre került, a nem európai cégek teljes árbevételéről a jelentés nem közöl adatokat.
Piaci tendenciák és helyi szolgáltatások
A ChannelX kapcsolódó jelentésének megállapítása szerint az európai e-kereskedelemben kiemelkedő az online piacterek dominanciája, amelyeket a fogyasztók gyakran kiskereskedelmi keresőmotorokként használnak. A régióban mintegy 400 közvetlen fogyasztói (D2C) piactér és több mint 250 üzleti (B2B) platform működik. A jelentés kiemeli mind az új belépők specializált vertikális piactereinek, mind a meglévő, ismert kereskedők piactéri megoldásainak egyre nagyobb számban történő megjelenését.
A vásárlók kényelmét szolgáló megoldások közül kiemelkedik a click & collect opció, amelyet az ezer legnagyobb európai online kereskedő 54%-a kínál.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >