Digitális megoldásokkal segíti a hazai vendéglátást a METRO
A márkaépítésről, a kereskedelemben történő változásokról és arról beszélgetünk Horváth Imrével, a METRO Nagykereskedelmi Kft. vezérigazgatójával, hogy mit is jelent a partneri viszony a hazai vendéglátószektorral.
– Milyen kihívások elé néznek ma a kereskedelemben?
Horváth Imre: A kereskedelem – sok más iparághoz hasonlóan – rendkívül izgalmas változásokon megy keresztül napjainkban. Már nem elég a minden igényt kielégítő árukínálat és áruházi kiszolgálás, egy sokkal szélesebb szolgáltatásrendszerre van szükség ahhoz, hogy ügyfeleinket a magunk elvárásainak megfelelően szolgálhassuk ki. A gyorsan fejlődő technológia lehetővé teszi az egyes fogyasztói csoportok pontosabb megértését, elégedettségük fokának azonnali mérését, a vásárlók célzott elérését és az ajánlatok testreszabását. Ezeknek nekünk elébe kell menni.
– Mit ért azon, hogy a saját elvárásaik szerint kell kiszolgálni a vevőkörüket?
HI: A METRO helyzete a hazai kereskedelemben speciális, hiszen mi nagykereskedők vagyunk, esősorban a hazai HoReCa-szektor beszállítói partnere. A partnerséget a szó legszorosabb értelmében értjük, és nagyon komolyan vesszük, mert azt valljuk, hogy a METRO csak akkor lehet sikeres, akkor fognak hozzánk gyakrabban és több mindenért betérni, ha ezek a vállalkozások virágoznak, bővülnek, gazdagodnak. Úgy gondolom, 13 áruházunk kínálata minőségi, akár csúcsgasztronómiát képviselő termékeivel és a szakértő személyzettel már évek óta eleget tesz ennek a partneri viszonynak. Viszont azt is látjuk, hogy ez ma már nem elég. Ahhoz, hogy valóban és hatékonyan hozzájáruljunk a vállalkozások sikeréhez, egy kiterjedt szolgáltatásrendszert is kell nyújtanunk számukra. Ennek kialakításánál nemcsak a fejükkel kell gondolkodnunk, hanem egy lépéssel meg is kell előznünk őket.
– Milyen főbb elemei vannak a METRO nyújtotta szolgáltatásoknak?
HI: A jelen és a jövő igényeinek megfelelően kialakított, profiknak szánt áruválaszték mellett a teljes mértékben testre szabható kiszállítási rendszerük, a METRO MAX talán már nem újdonság. Viszont nemrégiben indítottuk a HACCP-tanácsadásunkat, mert sokszor ez a rendszer még hatalmas kérdőjel a vendéglátósok fejében.Ezért létrehoztunk egy külön online felületet, valamint egy tanácsadói rendszert, hogy hatékony és naprakész szakmai támogatást adhassunk nekik e területen is. A legújabb, egyébként globális projektünk célja pedig az, hogy a napi üzletmenetüket támogató digitális megoldásokkal erősítsük őket és a köztünk lévő kapcsolatot.
– Milyen digitális megoldásokat kínálnak?
HI: Azt láttuk, hogy a vendéglátóipar digitalizációja messze elmarad a technológia nyújtotta lehetőségektől, itthon például a vendéglátóhelyek közel fele nem rendelkezik még honlappal sem, és különös módon Berlinben vagy Düsseldorfban sem sokkal jobb a helyzet! A már többször emlegetett partnerség jegyében ezen szeretnénk változtatni. Egy többlépcsős projektbe kezdtünk, hogy a digitalizáció adta üzleti lehetőségeket eljuttassuk a vendéglátósokhoz, ezeket érthetővé és elérhetővé tegyük számukra. Első lépésként egy ingyenes honlapkészítő alkalmazást indítottunk el, amelynek segítségével szakmai ismeret nélkül is bárki könnyedén létrehozhat vendéglátóhelye számára egy weboldalt minden szükséges információval, beleértve a térképpel ábrázolt elérhetőséget is a Google Maps szerkeszthető adataival. Az oldal elkészítése maximum 5 percet vesz igénybe, ami ezt követően a világ bármely részén minden eszközön és böngészőben működik. Európában már több mint 10 ezer METRO honlapkészítővel generált weboldal működik. A finisben van az asztalfoglaló és ételrendelő applikációnk, amely szintén ingyenes lesz a vendéglátósoknak. De említhetném azt is, hogy Magyarországon egyedülálló a METRO webshopja abban a tekintetben, hogy – az igények előzetes felmérésén alapulva – úgy alakítottuk ki, hogy egyszerre több helyszínre vagy több költséghelyre lehessen vele rendelni. A kényelmes vásárlást és a tudatos fogyasztói döntés meghozásához szükséges információk elérését pedig novembertől ingyenes wifivel segítjük az áruházainkban.
– Ezek az innovatív szolgáltatások milyen szemléletváltást kívánnak meg Önöktől?
HI: A kereskedelemben hagyományos tranzakciófókuszú gondolkodás helyett vagy mellett az értékteremtés új módjait kell folyamatosan keresnünk, az oktatástól és tanácsadástól a napi üzletmenetet támogató digitális megoldásokig. Ennek az izgalmas utazásnak az egyik nagy kihívása az, hogy miként tudjuk a szakembereinket felkészíteni ezekre az új feladatokra, és kikkel tudunk együtt menni a gyorsabb fejlődés és márkaépítés jegyében. //
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Várakozások az USA-ban
Az amerikai Nation’s Restaurant News november eleji cikkében azt taglalta,…
Tovább olvasom >Borravalóval kapcsolatos jogszabályi módosítások
A Nemzetgazdasági Minisztérium a szakmai szövetségekkel együttműködve új intézkedéseket vezet…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: lakásfelújításra is fordítható a SZÉP kártyára érkező összeg fele 2025-től
A jövő évtől a SZÉP kártyára érkező összeg felét lakásfelújításra,…
Tovább olvasom >Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Horror és fegyverek a konyhában – A nap képe
Híres filmeg „fegyvereiből” készült szelíd eszközökkel ütsz vágsz!
Tovább olvasom >