Mesterséges intelligenciával fejlesztett italt a Migros
A svájci Migros a kiskereskedők közül világelsőként kínál mesterséges intelligencia segítségével fejlesztett italt.
A szintén svájci székhelyű üdítőital-gyártó Vivi Kola a ChatGPT, a Midjourney generatív MI program és az Unreal Engine valós idejű 3D-s eszköz segítségével alkotta meg az italt.
A Vivi Nova frissítő víz, lime, haskap mézbogyó, valamint gyömbér leve, porított cikóriagyökér és barna cukor felhasználásával készül.
Az összetevőket a ChatGPT válogatta össze azzal az indoklással, miszerint „a haskap mézbogyó védelmet nyújt a sejtkárosodással szemben, a lime erősíti az immunrendszert, a cikóriagyökér pedig támogatja az emésztést”.
A Midjourney az Unreal Engine közreműködésével a termék megjelenésről gondoskodott, míg az MI az italok aktuális trendjeire figyelemmel összeállítottta a receptet.
A vegán Vivi Nova cukortartalma minimális, míg az ital jellegzetes karakterét a haskap mézbogyólé adja.
A termék tápértékének meghatározását azonban tapasztalt szakemberek végezték, ez ugyanis túl nagy feladat volt a mesterséges intelligencia számára – jegyezte meg a kiskereskedő.
A Vivi Nova fejlesztése a koncepciótól az italig mindössze két napot vett igénybe. A gyors tesztelés és palackozás pedig az eglisaui (Zürich) palackozóüzemben történt.
Az ital a Migros zürichi üzleteiben, valamint országszerte a Migros Online-on kapható.
Kapcsolódó cikkeink
AI-vezérelt gazdaságra készül a Danone
A Danone SA többéves, a mesterséges intelligencia (AI) integrálásáról szóló…
Tovább olvasom >A Mars az élelmiszerek okozta vércukorszint-változást előrejelző AI alkalmazást vezet be
A fogyasztók bizonyos élelmiszerekre adott vércukor-válaszaira vonatkozó adatok gyűjtése költséges,…
Tovább olvasom >AI-alapú receptgenerátort indít Amerikában az eGrowcery
A kereskedők a vásárlói preferenciák és a készlet alapján testre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >