Megveszi a spanyol Grupo Alimentario IAN az olajbogyó-termesztő Interolivát
A spanyol zöldségkonzerv- és készételgyártó Grupo Alimentario IAN felvásárolta a helyi Interoliva olívafeldolgozót. A tranzakció összegét a felek nem hozták nyilvánosságra. Alejandro Martínez vezérigazgató szerint a tranzakció „nagyobb növekedéssel” kecsegtet.
A Portobello Capital magántőke-befektetési csoport tulajdonában lévő Grupo Alimentario IAN „ideális lehetőségnek” nevezte a lépést, hiszen az Interoliva zöld olajbogyó-portfóliója „kiegészíti” saját kínálatát, amely túlnyomórészt fekete olajbogyóból áll.
Az 1898-ban alapított Interoliva régóta jelen van az üvegben forgalmazott olajbogyók piacán. Kínálatában zöld, fekete, fűszerezett és töltött olajbogyók szerepelnek, amelyeket a Mario’s és Marismas márkanevek alatt értékesít honlapja szerint „valamennyi kontinensen”. A vállalat mintegy 95%-ban nemzetközi exportra termel.
A felvásárlással a Grupo Alimentario IAN üzemeinek száma hétre emelkedik. Ezek mindegyike Spanyolországban található, három gyár a vállalat székhelyének otthon adó navarrai régióban, egy Cáceresben, egy Asztúriában, illetve most már kettő Sevillában működik, de az Interoliva központja és a Dos Hermanasban található olajfaültetvény is itt van.
Az olajbogyókon kívül a Grupo Alimentario IAN Carretilla márkanév alatt egy sor más zöldségkészítményt – többek között konzerv- és üveges spárgát, paradicsomot és szószokat, piquillo paprikát, hüvelyeseket és készételeket – állít elő.
A csoport több mint 50 országban, többek között Franciaországban, Németországban, Ausztráliában, az Egyesült Államokban, Kanadában és Japánban forgalmaz nagy- és kiskereskedelemben, valamint vendéglátóiparban, és saját márkás termékekkel is foglalkozik.
A vállalat honlapja szerint a teljes értékesítés mintegy 36%-a nemzetközi export.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Spanyolországban a legnagyobb a kínai platformok piaci részesedése Európában
Az idei év első felében Spanyolországban az online vásárlások egyharmada…
Tovább olvasom >Spanyolországban is növekszik a sajátmárkás értékesítés
Tízből hat spanyol vásárló több sajátmárkás terméket vásárolva igyekszik költséget…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >