Megveszi a spanyol Grupo Alimentario IAN az olajbogyó-termesztő Interolivát
A spanyol zöldségkonzerv- és készételgyártó Grupo Alimentario IAN felvásárolta a helyi Interoliva olívafeldolgozót. A tranzakció összegét a felek nem hozták nyilvánosságra. Alejandro Martínez vezérigazgató szerint a tranzakció „nagyobb növekedéssel” kecsegtet.
A Portobello Capital magántőke-befektetési csoport tulajdonában lévő Grupo Alimentario IAN „ideális lehetőségnek” nevezte a lépést, hiszen az Interoliva zöld olajbogyó-portfóliója „kiegészíti” saját kínálatát, amely túlnyomórészt fekete olajbogyóból áll.
Az 1898-ban alapított Interoliva régóta jelen van az üvegben forgalmazott olajbogyók piacán. Kínálatában zöld, fekete, fűszerezett és töltött olajbogyók szerepelnek, amelyeket a Mario’s és Marismas márkanevek alatt értékesít honlapja szerint „valamennyi kontinensen”. A vállalat mintegy 95%-ban nemzetközi exportra termel.
A felvásárlással a Grupo Alimentario IAN üzemeinek száma hétre emelkedik. Ezek mindegyike Spanyolországban található, három gyár a vállalat székhelyének otthon adó navarrai régióban, egy Cáceresben, egy Asztúriában, illetve most már kettő Sevillában működik, de az Interoliva központja és a Dos Hermanasban található olajfaültetvény is itt van.
Az olajbogyókon kívül a Grupo Alimentario IAN Carretilla márkanév alatt egy sor más zöldségkészítményt – többek között konzerv- és üveges spárgát, paradicsomot és szószokat, piquillo paprikát, hüvelyeseket és készételeket – állít elő.
A csoport több mint 50 országban, többek között Franciaországban, Németországban, Ausztráliában, az Egyesült Államokban, Kanadában és Japánban forgalmaz nagy- és kiskereskedelemben, valamint vendéglátóiparban, és saját márkás termékekkel is foglalkozik.
A vállalat honlapja szerint a teljes értékesítés mintegy 36%-a nemzetközi export.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Többségi tulajdont szerezhet az Emmi az eddig a Coca-Cola tulajdonában álló brazíliai tejtermékgyártóban
Az Emmi Group brazil leányvállalata, a Laticínios Porto Alegre többségi…
Tovább olvasom >Zöldítené lábnyomát a Coviran
A spanyol kiskereskedelmi szövetkezet, a Coviran karbonlábnyomának csökkentése és hálózatának…
Tovább olvasom >Tavaly 5%-kal bővült a spanyol Alcampo saját márkás választéka
A spanyol Alcampo hiper- és szupermarketlánc mintegy 281 saját márkás…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >Az anyák napi költések összege elérheti a 33,5 milliárd dollárt az USA-ban
A National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights &…
Tovább olvasom >