Megvan a fejlődési potenciál a szójaágazatban
A Magyar Szója és Fehérjenövény Egyesület oroszlánrészt vállal a szójatermesztéssel kapcsolatos tudásátadásban, aminek egyik fontos helyszíne ez az öt helyszínen zajló roadshow – mondta Nagy István agrárminiszter Magyar Szója Roadshow hédervári állomásán.

Versenyképes a szójatermelés, de fenntarthatóvá kell tenni (Fotó: Pixabay)
A miniszter rámutatott, hogy ezekben a bizonytalan időkben, az elhúzódó orosz-ukrán háború, az elhibázott brüsszeli szankciók és a történelmi léptékű aszály ellenére a Magyar Szója és Fehérjenövény Egyesület azon dolgozik, hogy a szójával kapcsolatos tudást a gyakorlatba is átültesse. A középtávú és a hosszú távú kilátásokat tekintve is megvan a fejlődési potenciál az ágazatban, megvan hozzá a megfelelő tudás, valamint a szándék és a lehetőség is, fűzte hozzá a miniszter. Kiemelte, a versenyképesség folyamatos erősítéséhez nélkülözhetetlen az ágazat modernizálása és hosszú távon fenntarthatóvá tétele, amire az eddigi együttműködések erősítésével és kiterjesztésével jó esély van.
A tárcavezető beszélt arról is, hogy a szójatermesztőket továbbra is támogatja az agrárkormányzat
Különösen fontos számukra, hogy megmaradnak a termeléshez kötött támogatások. A fehérjenövények termelői számára rendelkezésre álló, a közvetlen támogatási keret 2 százalékát kitevő összegből az eddiginél nagyobb mértékben részesülnek a szemes fehérjenövények. Ennek következtében várhatóan 13 millió euróról 15,9 millió euróra emelkedik az éves keret. A szemes fehérjenövények esetében a tervezett fajlagos érték 2023-tól hektáronként 237 euró, minimumértéke hektáronként 163 euró, maximumértéke pedig hektáronként 302 euró. A támogatások forintban kifejezett értékét a jövőben is évről évre a mértékrendelet rögzíti majd – emlékeztetett a miniszter.
AM
Kapcsolódó cikkeink
K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >