Megszüntet munkaköröket az AI a turizmusban?
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása a turizmusiparban jelentős lehetőségeket kínál a cégeknek, ellentétben azokkal a félelmekkel, hogy munkahelyeket szüntet meg.
Az AI képes automatizálni különböző feladatokat, növelve a hatékonyságot, és kiegészíti az emberi képességeket, de nem helyettesíti azokat.
„Soha nem fogjuk tudni kiváltani igazán az emberi tényezőket, mert például ellenőrizni kell a ChatGPT munkáját is. Minden abból ered, hogy az ember miként álmodja meg a jövőt”
– fogalmazott Rasztovits Dávid, a Digitális Turizmus Zrt. vezérigazgatója a napi.hu-nak.
A kulcs a mesterséges intelligenciával való megfelelő kérdések megfogalmazásában rejlik, hogy értékes információkhoz és megoldásokhoz jussunk.
„Ez a kérdezés művészete: jól kell tudni kérdezni a ChatGPT-től, hogy azt a pontosan megfogalmazott parancsunk alapján a maga zárt rendszeréből, – nem pedig az ömlesztett, sokszor nem validált adat- és információs tömegből – tudja megválaszolni”
– tette hozzá.
Ez a technológia virtuális segítő munkatársként funkcionálhat, támogatva vagy akár helyettesítve kollégákat, hogy feladatokat gyorsan elvégezzék. Például az AI segíthet a webfejlesztésben, optimalizálhatja weboldalak formátumát különböző szegmensek számára, javasolhat megfelelő szoftvereket marketinghez és értékesítéshez, és elemzi a régiókbeli árazási trendeket.
Az AI felhasználásával a turisztikai vállalkozások egyszerűsíthetik működésüket, kielégíthetik a különböző ügyfél igényeket, és minimális befektetéssel növelhetik digitális jelenlétüket.
Kapcsolódó cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a borászatban: az új technológia megváltoztatja a borkészítés módját
A mesterséges intelligencia forradalmasítja az amerikai borászatot, lehetővé téve a…
Tovább olvasom >Drasztikus az áremelkedés a Balatonnál
A Balaton környéki szállások árai idén átlagosan 10%-kal nőttek az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nem füstöltek el a grillsajtok
Bár tavaly a grillsajtok piaca egy kisebb összeomlást élt át,…
Tovább olvasom >Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >