Megszüntet munkaköröket az AI a turizmusban?
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása a turizmusiparban jelentős lehetőségeket kínál a cégeknek, ellentétben azokkal a félelmekkel, hogy munkahelyeket szüntet meg.
Az AI képes automatizálni különböző feladatokat, növelve a hatékonyságot, és kiegészíti az emberi képességeket, de nem helyettesíti azokat.
„Soha nem fogjuk tudni kiváltani igazán az emberi tényezőket, mert például ellenőrizni kell a ChatGPT munkáját is. Minden abból ered, hogy az ember miként álmodja meg a jövőt”
– fogalmazott Rasztovits Dávid, a Digitális Turizmus Zrt. vezérigazgatója a napi.hu-nak.
A kulcs a mesterséges intelligenciával való megfelelő kérdések megfogalmazásában rejlik, hogy értékes információkhoz és megoldásokhoz jussunk.
„Ez a kérdezés művészete: jól kell tudni kérdezni a ChatGPT-től, hogy azt a pontosan megfogalmazott parancsunk alapján a maga zárt rendszeréből, – nem pedig az ömlesztett, sokszor nem validált adat- és információs tömegből – tudja megválaszolni”
– tette hozzá.
Ez a technológia virtuális segítő munkatársként funkcionálhat, támogatva vagy akár helyettesítve kollégákat, hogy feladatokat gyorsan elvégezzék. Például az AI segíthet a webfejlesztésben, optimalizálhatja weboldalak formátumát különböző szegmensek számára, javasolhat megfelelő szoftvereket marketinghez és értékesítéshez, és elemzi a régiókbeli árazási trendeket.
Az AI felhasználásával a turisztikai vállalkozások egyszerűsíthetik működésüket, kielégíthetik a különböző ügyfél igényeket, és minimális befektetéssel növelhetik digitális jelenlétüket.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Világszerte elismert vezetőkkel indít úttörő szolgáltatást az EY Magyarország
AI Confidence néven indít új szolgáltatást az EY, amely integrált…
Tovább olvasom >Intelligens robotok: nekünk, velünk, helyettünk dolgoznak
A robotgazdaság exponenciális térnyerése és a technológiai fejlődés újabb lehetőséget…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >