Megszólalt az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az orosz Mere magyarországi terjeszkedésével kapcsolatban
Sokakat meglepett, hogy egy április eleji hír szerint a szibériai Mere üzletlánc három év alatt 200 üzletet nyitna Magyarországon, amihez már beszállítókat keres. A cég ígérete, hogy még az Aldinál és a Lidlnél is 20-30 százalékkal olcsóbbak lesznek, cserébe viszont az üzletben viszonylag kis választékot kínálnak, amit a vásárlóknak nem polcokról, hanem közvetlenül raklapokról kellene levenni.
„Az üzleti modell lényege, hogy a diszkontokhoz képest is adnának egy 20 százalékos árelőnyt. Figyelembe véve, hogy a kiskereskedelemben az árrés átlagos szintje nem éri el a 20 százalékot, nagy kérdés, hogy hosszabb távon is fenntartható jövedelmezőséget hogyan lehet így biztosítani”
– mondta Kozák Tamás, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a 444-nek az orosz Mere Magyarországi terjeszkedéséről.
A Mere kiszivárgott levelében azt írta: három éven belül 700 millió eurós, vagyis átszámolva körülbelül 270 milliárd forintos forgalommal számolnak. Ezzel a magyar kiskereskedelmi piac körülbelül 5 százaléka lenne az övék, ami Kozák szerint nagyon nagy pénzügyi kockázattal jár. Szerinte viszont „ehhez nagyon erős terjeszkedés kell, zöldmezős beruházással ez szinte lehetetlen, bár nincs nálam a bölcsek köve”.
A 444 beszélt az egyik Magyarországon működő kiskereskedelmi lánc egyik vezetőjével, aki szintén azt gondolja, hogy a három év alatt elért 700 millió eurós árbevétel új üzletek megnyitásával nem reális.
„Azt hittem, amikor először felhívott egy kollégám, hogy láttam-e a hírt, hogy ez csak valami áprilisi tréfa. De most már kezdem azt gondolni, hogy nem az”
– mondja. Megjegyzi viszont, hogy úgy tudja: a Mere 2022-ben Szlovákiában is terjeszkedni akart, de abból akkor nem lett semmi.
Más uniós országokban pedig az orosz–ukrán háború kitörése után zártak be.
Kapcsolódó cikkeink
Vissza a gyökerekhez, avagy a kemény diszkontok reneszánsza
Elérkezett az idő a kemény diszkont formátum átalakítására Európában. A…
Tovább olvasom >Nehézségekbe ütközött a MyPrice (Mere) belgiumi terjeszkedése
A MyPrice orosz diszkontcég bejelentése, miszerint hamarosan megnyitja Belgiumban negyedik…
Tovább olvasom >Dr. Kozák Tamás: elvitte a boltok profitját a kiskereskedelmi adó
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) új főtitkára, Dr. Kozák Tamás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >1,1%-kal nőtt a hazai gazdaság az első negyedévben
Az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a gazdaság teljesítménye az előző…
Tovább olvasom >