Megnőtt a kávé iránti kereslet, a termelők lehetnek a nyertesek
A CNBC friss elemezése szerint a járvány érezhetően átrendezte a globális fogyasztási szokásokat. Létezik azonban egy olyan termék, amely még az ilyen különleges helyzetekben is elengedhetetlen sokak számára: a kávé. Azzal pedig, hogy az országok világszerte komoly kávéfelhalmozásba kezdtek az elmúlt időszakban, a termelők nyerhetik a legtöbbet.
Olyan piaci szereplőkről van szó, akik az elmúlt években igencsak megszenvedték a kávé árának folyamatos csökkenését. 2016 után ugyanis a kávé ára 30 százalékot csökkent, és lement az elmúlt évtizedben mért átlagár alá is. Márciusban az arabica típusú kávé fontonkénti ára 1,12 dollár volt, messze elmaradva a 2011-ben mért, 3,00 dolláros csúcstól.
A világ legnagyobb kitermelőjének számító Brazíliából érkező arabica árfolyama 10 százalékot emelkedett márciusban februárhoz képest. A New York-i határidős kávéjegyzések pedig 8,8 százalékot izmosodtak márciusban, elérve a fontonkénti 1,16 dolláros átlagárat.
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikus növekedés és kihívások a globális kávépiacon
A globális kávépiac jelentős bővülés előtt áll, mivel a kereslet…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >