Meglepő alapanyagból készül az új életet kapott ősi sör
Egy ősi mezopotámiai sörrecept most új életet kapott, mivel a modern sörfőzés során sikerült felhasználni a régi kenyérhéjat az ital készítéséhez, ami csökkenti a szén-dioxid lábnyomot. A BBC beszámolója szerint a recept az agyagtáblákon maradt fenn, és Ninkaszihoz, a sör istennőjéhez kapcsolódik. A különleges recept a kenyérből származó cukrokat használta fel a sörfőzés során, amit a sumerek alkalmaztak a mai Irak területén található Mezopotámiában.
A londoni Toast Brewing alapítói, Tristram Stuart és Louisa Ziane 2016-ban határozták el, hogy felélesztik ezt az ősi technikát a sörfőzésben, azzal a céllal, hogy csökkentsék az élelmiszerhulladékot és a sörgyártás szén-dioxid lábnyomát. Inspirációjukat egy belgiumi látogatás során kapták, ahol megkóstoltak egy kenyér alapú sört. Kezdeményezésük során a pékségekből származó kenyérmaradékokat használták fel a sörfőzéshez.
A kenyérhulladék felhasználása jelentős környezeti előnyökkel jár. A gabonatermesztés az üvegházhatású gázok jelentős kibocsátója, és hozzájárul a biológiai sokféleség csökkenéséhez. A Toast Brewing által alkalmazott módszerrel 61 tonna CO2-egyenértékű kibocsátást sikerült elkerülniük 2016 és 2022 között.
Az első sörfőzési kísérletek azonban kihívásokkal jártak: a sör darabos állagú volt, ezért a cég ipari aprítógépet és rizshéjat kezdett használni, hogy a kenyér ne váljon áthatolhatatlan masszává a tartályban. A Toast Brewing folyamatosan törekszik az ökológiai lábnyom csökkentésére, és azt tervezi, hogy 2030-ra nettó nulla CO2-kibocsátást ér el. Ennek érdekében már most gáz- és hálózati áramforrásokat használnak, és váltanak a dobozos csomagolásra az üvegpalackok helyett.
Kapcsolódó cikkeink
Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >Olívaolaj-ipar: Szükség van a megújulásra a fenntarthatóság érdekében
Az olívaolaj iparágon belül régóta hangoztatott igény, hogy a szektor…
Tovább olvasom >Több helyi termesztésű paradicsomot kínálna a vásárlóknak a Coop Sweden
Növelni kívánja a svédországi termesztésű paradicsom arányát üzletei kínálatában a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >