Megállt a bútorok drágulása
A bútorok árának drágulása hosszabb távon továbbra is aggasztó képet fest Magyarországon, bár a legújabb adatok szerint enyhülni látszik az inflációs hullám. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2024 februárjában az átlagos fogyasztói árak 3,7 százalékkal magasabbak voltak, mint egy évvel korábban. Habár a tartós fogyasztási cikkek ára összességében 2 százalékkal csökkent, a bútorok, mint például a konyhaszekrények és az étkezőasztalok ára emelkedett, ami főként az általános inflációs nyomás miatt történt.
Az IKEA egy árcsökkentési hullámot ígért be az év elején, de az árváltozásokat követve nem minden termék ára csökkent. A legfrissebb árfelmérések szerint 19-ből csak 7 esetben tapasztalható árcsökkenés, míg két tétel ára emelkedett a listán. Az árcsökkentés mértéke átlagosan 14,2 százalék volt, ami egyes termékeknél akár 20 százalékot is elérhetett.
Ez a változás azt mutatja, hogy bár az IKEA ígéretet tett az árcsökkentésre, de a valóságban a termékek ára inkább stagnált vagy emelkedett. Ezért a vásárlóknak érdemes körültekintően figyelniük az árváltozásokat, és lehetőség szerint kihasználni azokat az időszakokat, amikor az árak kedvezőbbek.
Összességében látható, hogy bár a bútorok árának drágulása valamelyest lassulni látszik, még mindig szembeötlő a növekedés, ami a vásárlókat komoly kihívás elé állítja. A kormánynak és a gazdaságpolitikának figyelemmel kell kísérnie az ilyen jellegű inflációs nyomásokat, és megfelelő intézkedéseket kell hoznia a fogyasztók védelme érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
10-ből 6 cég áremelést tervez
Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet áprilisi féléves vállalati konjunktúravizsgálatának…
Tovább olvasom >A szélsőséges időjárást megérzi az élelmiszerpiac is
Magyarországon a következő hónapokban várhatóan emelkedni fog a liszt és…
Tovább olvasom >Lassanként visszaépülhet a kiskereskedelmi forgalom és lakossági fogyasztás
A kiskereskedelmi forgalom alakulása és a lakossági fogyasztás visszaépülése az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >