McKinsey: az élelmiszerkereskedelemben továbbra is fontos szerephez jut a vásárlóknak kínált ár-érték arány

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 10. 03. 09:16

A McKinsey tanácsadó cég által nemrégiben megkérdezett fogyasztók több mint 70%-a mondta azt, hogy a kedvezmények fontosabbak számukra most, mint egy évvel ezelőtt.

A McKinsey & Co. tanácsadó cég közzétett jelentése szerint az év hátralévő részében és 2024-ben sem enyhül az élelmiszerkereskedőkre nehezedő nyomás. Továbbra is fontos, hogy kiváló ár-érték arányt kínáljanak a vásárlóknak, akik továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek a takarékosságra.

A McKinsey júliusban, 21011 fogyasztó körében végzett felmérésében résztvevő válaszadók több mint 70%-a mondta, hogy a kedvezmények fontosabbak számukra most, mint egy évvel ezelőtt. A megkérdezette hasonló arányban jelezték, hogy jobban érdekli őket az élelmiszeráru végső ára, mint az esetlegesen kapott kedvezmény nagysága.

A „The state of grocery in North America 2023” című jelentés rávilágít, hogy a spórolásra való törekvés közepette a vásárlók nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a saját márkáknak, és azt sugallja, hogy ez a trend a gazdasági körülmények stabilizálódását követően is velünk maradhat, azaz folytatódhat a kereskedelmi márkás termékek vásárlása iránti érdeklődés. A válaszadók 83%-a véli úgy, hogy a kereskedelmi márkás termékek legalább olyan jók, mint a gyártói márkásak – tízből csaknem kilencen ennél is „messzebb mennek” és úgy látják, hogy a kereskedelmi márkás termékek hasonló vagy akár jobb ár-érték arányt kínálnak.

– Még ha az elkövetkező hónapokban nagy hangsúlyt is fektetnek a vásárlók az élelmiszer-vásárlás során az ár-érték arányra, nagy részük mégis hajlandó többet fizetni az olyan árukért, amelyeket fenntarthatónak tartanak – állapította meg a McKinsey.

A válaszadók 28%-a mondta azt, hogy hajlandó lenne többet fizetni a környezetbarát termékekért. Az így vélekedők aránya a Z-generáció és az ezredfordulón születettek körében jóval magasabb (mindkét csoportban közel 50%).

A McKinsey kutatásai azt mutatják, hogy a személyre szabott élmények a vásárlók számára jelentős szerepet játszanak a jövőben: a vállalat egy 2022-ben végzett felmérése szerint a fogyasztók 80%-a hajlamosabb egy termék megvásárlására, ha ahhoz személyre szabott élmény kapcsolódik.

A jelentés szerint a jövőben komoly szerephez jut a generatív AI is a kiskereskedők és vásárlók közötti kapcsolatteremtés terén.

Grocery Dive

Kapcsolódó cikkeink