Magyar élelmiszereket népszerűsít a Magyar Turizmus Kamrapolc-programja

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 12. 15. 11:10

Magyar élelmiszereket népszerűsít belföldön és külföldön a Magyar Turizmus (MT) Zrt. új programja, a Kamrapolc-program – jelentették be a program elindulása alkalmából tartott sajtótájékoztatón hétfőn Budapesten.

logo_magyar_turizmusFaragó Péter, az MT Zrt. vezérigazgatója elmondta: a projekt célja, hogy a jó minőségű magyar kézműves- és élelmiszeripari termékek, hungarikumok elérhetővé váljanak a külföldi és belföldi turisták számára, felkerüljenek a turisztikai szolgáltatók polcaira. A programhoz kistermelők, őstermelők, kisvállalkozások jelentkezését várják, a Kamrapolc-program számukra új piaci lehetőségeket nyithat. A jövő turisztikai promóciójában a gasztronómiának, a vendéglátásnak, a turisztikai attrakcióknak, az élelmiszeripari termékeknek egymást kiegészítve kell megjelenniük, ez szerepel az MT Zrt. jövő évi terveiben is – mutatott rá.

Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságszabályozásért felelős államtitkára ismertette: a helyi termékek előállítását, reklámozását segítő programmal arra szeretnék ösztönözni a vendéglátásban dolgozókat, hogy a helyi termékekkel, specialitásokkal szolgálják ki az adott településre érkező vendégeket.

Szavai szerint a Kamrapolc-program a helyi értékek összegyűjtését, leltározását, megmentését szolgálja a hungarikum-programhoz hasonlóan. A program az Erzsébet-téren lévő Magyar Ízek Vásárán jelenik meg először.

Ismertetése szerint 2010-hez képest Budapesten 35 százalékkal több turista fordult meg tavaly, a növekmény az idén az 50 százalékot is elérheti. Szavai szerint ehhez hozzájárul az is, hogy a budapesti téli vásár számos rangos elismerést kapott, közöttük a Travel and Leisure beválasztotta a 10 legjobb téli vásár közé.

Lipcsey György Imre, az MT Zrt. vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy az értékesítési rendszer koordinálását az MT Zrt. végzi majd, az egyeztetéseket követően 2015 második felében 12 kamrapolc-pont kezdheti meg működését országszerte.

Jelenleg csak elvétve lehet olyan árusító helyekkel találkozni Magyarországon, ahol együtt jelennek meg a minőségi termékek, ezen változtat a program. A tervek szerint már meglévő turisztikai szolgáltató helyeken – szállodákban, tourinform irodákban, éttermekben, ajándékboltokban – támogatják a kamrapolcok létrehozását, a rendszerbe termelők is bekerülhetnek, a szolgáltatókat pedig a közös promócióval segítik. A kamrapolcok kétféle kínálattal jelennek majd meg: a vidékieken a tájegységre jellemző helyben termelt árukkal, míg a forgalmasabb turisztikai célpontokon a külföldön is ismert hungarikumokkal töltik meg azokat – mondta. Az új programról az Erzsébet téri vásár mellett az interneten január ötig gyűjtik az észrevételeket, így ezeket is be tudják majd építeni az indulásig.

Szakáli István Loránd, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős helyettes államtitkára közölte: az agrárgazdaság, az élelmiszeripar, a gasztronómia és a turizmus szorosan együttműködik a Kamrapolc-programban. A turizmus akkor lehet eredményes, ha a vendégek asztalára kiváló minőségű magyar termékek kerülhetnek. A hungarikum-program sikeres, több mint 368 településen jött létre helyi értéktár, és mind a 19 megyében működik megyei értéktár – értékelte.

Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta: a legújabb iparági kutatások szerint a következő öt évben a turisták a helyi receptet, helyi értéket keresik majd leginkább az utazásuk során, ezért született meg ez a program.

A program részletes tájékoztatója az MT Zrt. szakmai oldalán található. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink