Magazin: Már csak a neve ismerős hagyományos ételeinknek
Nyár elején írtunk a Taco Bell lánc waffle tacójáról, korszakalkotó újdonságként kezelve azt. Ha marketingszempontból nem is, de a gasztronómia oldaláról nézve ennél is nagyobb dobás a szakmában világszerte elismert New York-i pék, Dominique Ansel cronut nevű „hibrid” édessége; talán ki lehet találni, a croissant és a donut (azaz fánk) keverékéről van szó. A hihetetlenül nagy sikerű, croissanttésztából kerekre formált és olajban sütött termék azonban– a waffle tacóval ellentétben – jó esetben is csak utánzatként, esetleg más (de persze hasonló) néven juthat el a tömegekhez. Az eredetit ugyanis Ansel levédte, és olyan keveset készít belőle (feltehetően reklámokokból), hogy egy vásárló maximum hármat vehet belőle, és már szabályos feketepiaca alakult ki.
Inkább divatőrületnek tűnik, de legalább jogilag nem kisajátítható a tésztaburger. A brooklyni kaja-bolhapiacnak becézett Smorgasburg fesztiválon órákig álltak sorba a kíváncsiak Keizo Shimamoto ramen burgeréért, amely zsemléjének alapanyaga főtt tészta, kerek formába rakva és megpirítva. A japán séf nem védte le az ötletet (igaz, mit is védett volna le az ezer tészta országában, ahol májusban valaki már olajban sült lasagna-szendvicset is kínált vendégeinek); egy hét múlva már kész volt a philadelphiai válasz, a spagettiburger.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >