Lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése Csehországban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 04. 07. 11:03

Februárban 0,6 százalékkal emelkedett éves szinten a kiskereskedelmi forgalom Csehországban. Januárban ez a mutató 5,6 százalék volt – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) szerdán Prágában. A cseh kiskereskedelmi forgalomba már három éve nem számolják be az autóeladásokat és a szervizek forgalmát.

praga

A statisztikák szerint a leggyorsabban – mintegy 20 százalékkal – az internetes üzletek forgalma emelkedett februárban. Nőtt a ruházati cikkeké, a lábbeliké, a sportfelszereléseké és a számítógépeké is. Ugyanakkor a gyógyszerek, a kozmetikai cikkek és a háztartási felszerelések forgalma csak minimálisan emelkedett, illetve stagnált. Általában elmondható, hogy csökkent az élelmiszereladás, kevesebb üzemanyag fogyott el, míg az iparcikkek forgalma mérsékelten emelkedett – állapította meg a statisztikai hivatal.
Az idei februárban egy munkanappal kevesebb volt, mint tavaly. A naptári hatásoktól megtisztítva a kiskereskedelmi forgalom éves összehasonlításban idén februárban 4,8 százalékkal nőtt, havi összehasonlításban pedig 0,9 százalékkal.
Az új autók eladása, illetve az autószervizek forgalma, amit külön vezetnek, februárban éves szinten 2,2 százalékkal volt magasabb. A naptári hatástól megtisztítva ez a mutató 3,1 százalék. (Kokes János, MTI)

 

Kapcsolódó cikkeink