Kutatás a növényi alapú élelmiszerek hazai fogyasztásáról

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 06. 19. 11:30

A Danone és az NMS áprilisban végzett reprezentatív felmérése alapján Magyarországon ma elsősorban az egészségéért kíván tenni az, aki növényi alapú élelmiszereket fogyaszt, ugyanakkor a fogyasztók mindössze 8%-a kényszerül erre valós egészségügyi probléma miatt. A fenntarthatósági kérdéseket vásárláskor a fogyasztók egyharmada veszi figyelembe, és csak 2% dönt így a divat miatt.

A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.

A kutatásban megkérdezettek 16%-a követ valamilyen diétát, ezek közül 6%-nak része a húsfogyasztás csökkentése és a növényi alapú termékek nagyobb mennyiségben történő vásárlása. Ebben szerepet játszanak egészségügyi okok, viszont a válaszadók 3%-a tudatosan flexitáriánus módon étkezik, ami enyhén ugyan, de nőtt az előző évben mértekhez képest. A szemivegetáriánus étrendhez hasonlító, de az egészséges táplálkozási ajánlás alapelveit is magába foglaló flexitáriánus étrend hazánkban még kevéssé ismert. Itthon elsősorban a fiatalok nyitottak efelé – és általában az olyan étrendek felé –, amelyekkel egészséges életvitelük támogatásán túl a bolygó jövőjét is kedvező irányba befolyásolhatják. //

Kapcsolódó cikkeink