Kutatás a növényi alapú élelmiszerek hazai fogyasztásáról
A Danone és az NMS áprilisban végzett reprezentatív felmérése alapján Magyarországon ma elsősorban az egészségéért kíván tenni az, aki növényi alapú élelmiszereket fogyaszt, ugyanakkor a fogyasztók mindössze 8%-a kényszerül erre valós egészségügyi probléma miatt. A fenntarthatósági kérdéseket vásárláskor a fogyasztók egyharmada veszi figyelembe, és csak 2% dönt így a divat miatt.
A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.
A kutatásban megkérdezettek 16%-a követ valamilyen diétát, ezek közül 6%-nak része a húsfogyasztás csökkentése és a növényi alapú termékek nagyobb mennyiségben történő vásárlása. Ebben szerepet játszanak egészségügyi okok, viszont a válaszadók 3%-a tudatosan flexitáriánus módon étkezik, ami enyhén ugyan, de nőtt az előző évben mértekhez képest. A szemivegetáriánus étrendhez hasonlító, de az egészséges táplálkozási ajánlás alapelveit is magába foglaló flexitáriánus étrend hazánkban még kevéssé ismert. Itthon elsősorban a fiatalok nyitottak efelé – és általában az olyan étrendek felé –, amelyekkel egészséges életvitelük támogatásán túl a bolygó jövőjét is kedvező irányba befolyásolhatják. //
Kapcsolódó cikkeink
Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >