Kutatás a növényi alapú élelmiszerek hazai fogyasztásáról
A Danone és az NMS áprilisban végzett reprezentatív felmérése alapján Magyarországon ma elsősorban az egészségéért kíván tenni az, aki növényi alapú élelmiszereket fogyaszt, ugyanakkor a fogyasztók mindössze 8%-a kényszerül erre valós egészségügyi probléma miatt. A fenntarthatósági kérdéseket vásárláskor a fogyasztók egyharmada veszi figyelembe, és csak 2% dönt így a divat miatt.
A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.
A kutatásban megkérdezettek 16%-a követ valamilyen diétát, ezek közül 6%-nak része a húsfogyasztás csökkentése és a növényi alapú termékek nagyobb mennyiségben történő vásárlása. Ebben szerepet játszanak egészségügyi okok, viszont a válaszadók 3%-a tudatosan flexitáriánus módon étkezik, ami enyhén ugyan, de nőtt az előző évben mértekhez képest. A szemivegetáriánus étrendhez hasonlító, de az egészséges táplálkozási ajánlás alapelveit is magába foglaló flexitáriánus étrend hazánkban még kevéssé ismert. Itthon elsősorban a fiatalok nyitottak efelé – és általában az olyan étrendek felé –, amelyekkel egészséges életvitelük támogatásán túl a bolygó jövőjét is kedvező irányba befolyásolhatják. //
Kapcsolódó cikkeink
A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >Minden negyedik magyar javítaná emésztési jóllétét, de nem tudja, hogyan
Az új év kezdete sokak számára az egészségükre való tudatosabb…
Tovább olvasom >Az ALDI Süd a legerősebb a vegán saját márkás kínálatban Németországban
A vegán saját márkás termékek kínálatát tekintve az ALDI Süd a legnagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >