Kutatás a növényi alapú élelmiszerek hazai fogyasztásáról
A Danone és az NMS áprilisban végzett reprezentatív felmérése alapján Magyarországon ma elsősorban az egészségéért kíván tenni az, aki növényi alapú élelmiszereket fogyaszt, ugyanakkor a fogyasztók mindössze 8%-a kényszerül erre valós egészségügyi probléma miatt. A fenntarthatósági kérdéseket vásárláskor a fogyasztók egyharmada veszi figyelembe, és csak 2% dönt így a divat miatt.
A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.
A kutatásban megkérdezettek 16%-a követ valamilyen diétát, ezek közül 6%-nak része a húsfogyasztás csökkentése és a növényi alapú termékek nagyobb mennyiségben történő vásárlása. Ebben szerepet játszanak egészségügyi okok, viszont a válaszadók 3%-a tudatosan flexitáriánus módon étkezik, ami enyhén ugyan, de nőtt az előző évben mértekhez képest. A szemivegetáriánus étrendhez hasonlító, de az egészséges táplálkozási ajánlás alapelveit is magába foglaló flexitáriánus étrend hazánkban még kevéssé ismert. Itthon elsősorban a fiatalok nyitottak efelé – és általában az olyan étrendek felé –, amelyekkel egészséges életvitelük támogatásán túl a bolygó jövőjét is kedvező irányba befolyásolhatják. //
Kapcsolódó cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >Terápia időpont nélkül, munkaidőben – a kutyabarát iroda nagyon adja
A stresszoldás és a mentális jóllét igen fontos hatással van…
Tovább olvasom >További cikkeink
A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >