Kulturális változás hajtja az Orbis növekedését a régióban

Szerző: Trademagazin Dátum: 2017. 02. 22. 09:37

„Az Orbis 2016-os teljesítménye egyértelműen megerősíti a 2014-ben indított stratégiánkat, mely nem csupán az üzemeltetési és pénzügyi eredményeket foglalja magában, hanem a vendég- és dolgozói-elégedettséget, a szállodahálózat fejlesztését és a vállalat egyéb tevékenységeit, melyek mind egy fenntartható fejlődési irányába hatnak” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis S.A. Elnök-vezérigazgatója.

Pénzügyi teljesítmény

Az egész régióban tapasztalható kedvező gazdasági környezet elősegítette az Orbis dinamikus növekedését, melyet főleg a nagyon aktív revenue management, illetve az innovatív és hatékony disztribúció hajtott. A kétszámjegyű RevPAR növekedés (+11.2% y/y) bizonyítja a stratégia helyességét. A növekedés a régió összes országában látható, ahol az Orbis jelen van, megerősítve a 2015-ös AccorHotels szállodahálózat akvizíciójának helyességét.

A kedvező üzemeltetési eredmények megmutatkoztak a bevételek +9.5% -os növekedésében 316 millió Euróig, illetve az üzemeltetési EBITDA igen jelentős, +18.3%-os növekedésében 89 millió Euróig. Az Orbis az utóbbi 4 évben folyamatosan javította nyereségességét, ami tükröződik a marginok 2016-os növekedésében (EBIDAR +1.2 százalékpont és EBITDA +2.1 százalékpont).

Portfolió-fejlesztés és eszközmenedzsment

2016-ban szállodahálózatának bővítésével az Orbis tovább erősítette piacvezetői szerepét. Két saját tulajdonú új szállodát is nyitott: a Mercure Kraków Stare Miasto (198 szoba) és az ibis Gdansk Stare Miasto (120 szoba), melyek a fenntartható fejlődési elkötelezettségek és a környezettudatos BREEAM tanúsítvány figyelembe vételével épültek. Ezen kivül a tavalyi év során 7 franchise szálloda nyitott meg sikeresen összesen 700 szobával és 13 új szerződés került aláírásra. Ez bizonyítja és biztosítja a fenntartható fejlődést a vállalat számára a következő évekre. A Csoporthoz a kelet-európai régióban további Novotel, ibis és ibis styles szállodák csatlakoznak 2020-ig.

A további regionális terjeszkedés és a folyamatos termékfejlesztés mellett az Orbis az eszközmenedzsmentben is eredményes volt. Az eszközportfolió optimalizálása érdekében, illetve azért, hogy a nagy nyereségeket hozó befektetésekre tudjon koncentrálni a vállalat 2016-ban 2 bérleti szerződés keretében üzemeltetett szállodát vásárolt vissza, majd ezt 2017 első napjaiban további 5 szálloda követte, ami összesen 1600 szobát jelent Budapesten 400 millió PLN értékben.

Kiváló üzemeltetési teljesítmény

Vendégközpontúságának fokozása érdekében az Orbis 2016-ban tovább folytatta az új szolgáltatási kultúra bevezetését. A vendégközpontúságot szem előtt tartó új projekteknek köszönhetően sikerült a folyamatokat a vállalat minden szintjén egyszerűsíteni. Az egyes márkákhoz kötődő programok is megvalósultak, például a Mercure Touch, Novotel Life Genius, ibis New Service Culture és a Sofitel Value Based Leadership. Mindezek hozzásegítenek ahhoz, hogy még felkészültebbek legyünk a vendégek elvárásaira és igényeire, mely filozófia megfogalmazódik az AccorHotels „Feel Welcome” mottójában is.

2017 – A felgyorsult növekedés éve

„Az Orbis Csoport rekordmagas eredményeket ért el 2016-ban, köszönhetően az Orbis munkavállalóinak és a következetes döntéseknek, megvalósított akcióknak: üzemeltetési kiválóság, kreatív disztribúció és revenue management, értékteremtés szem előtt tartása mind a befektetések mind a szervezet tekintetében, melyeket természetesen pozitív és dinamikus piaci környezet támogatott. Nagyon sok megvalósított projekt fenntartható, melyet a pénzügyi eredmények is alátámasztanak, ezek pozitív hatását a jövőben is látni fogjuk.

Az átalakulást és a regionális integrációt követően az Orbisnak lehetősége van növekedésének felgyorsítására. Ahogy azt 2016-ban is tettük, továbbra is a stratégiánk sarokpontjaira összpontosítunk, hogy tovább erősítsük regionális vezető pozíciónkat” – összegezte Gilles Clavie.

Címkék:

Kapcsolódó cikkeink