Az Orbis továbbra is dinamikusan fejlődik – Adagio néven új márka az Orbis portfolióban

Szerző: Trademagazin Dátum: 2017. 11. 24. 09:04
  • A stabil pénzügyi teljesítmény folytatódik – a bevétel 6.3%-kal növekedett 258.8 millió Euróra
  • A működési eredmények növekedtek az összes piacon a kelet-európai régióban (6.6%-os összehasonlítható alapú RevPAR növekedés összesen), mely az átlagos szobaár növekedésének köszönhető (5.1% y/y)
  • Fokozódik a hálózatfejlesztés a stratégiai piacokon és új piacok is látótérbe kerültek
  • Adagio – egy új szállodamárka jelent meg a portfolióban
  • Folytatódik a szervezeti kulturaváltás a Heartist® program támogatásával

„Az idei év 9 hónap utáni eredményei megmutatják, hogy az Orbis üzleti modellje és a megvalósított stratégiánk helyes. Az Orbis teljes mértékben kihasználta a kedvező gazdasági környezetet és köszönhetően az üzletpolitikájának komoly eredményeket ért el” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis S.A. Elnök-vezérigazgatója.

Pénzügyi teljesítmény

A kiemelkedő pénzügyi eredményeket igazolja az árbevétel 6.3%-os növekedése 258.8 millió Euróig, illetve az EBITDAR 10.4%-os növekedése 97.8 millió Euróig, a tavalyi 9 hónaphoz képest. Az üzemeltetési EBITDA 86.2 millió Eurót tett ki, ami kétszámjegyű, 21.1%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

A kiemelkedő eredmények az Orbis Csoport legtöbb kulcspiacán a működési szinteken is megmutatkoztak, igy például a teljes Csoportra vonatkozó RevPAR 6.6%-os növekedésében 43.8 millió Euróig. Ez a növekedés jól látható az átlagos szobaár emelkedésében a kelet-európai régió összes piacán. Ezek az eredmények, illetve a vállalat megvalósított üzleti modellje szisztematikusan megerősítik a vezető szállodaipari pozícióját Kelet-Európában.


Portfolió-fejlesztés és eszközmenedzsment

Az Orbis tovább erősíti jelenlétét a régió stratégiai piacain, illetve nagy potenciállal rendelkező további piacokat is megcéloz. Csak a harmadik negyedévben 3 szálloda csatlakozott a hálózathoz (310 szobával) management és franchise szerződésekkel, belépve két új piacra: Szerbiába és Bosznia-Hercegovinába, illetve további 5 új szállodára vonatkozó megállapodás került aláírásra (610 szobával), melyek a következő években csatlakoznak a Csoporthoz. A management és franchise megállapodások keretében nyílt szállodák, melyek az Orbis fejlesztési tervének stratégiai elemét képezik, a pénzügyi nyereség mellett egyéb előnyöket is jelentenek. Az új szállodák, melyek csatlakoznak a Csoporthoz, megnövelik és megerősítik a márkák ismertségét, a hálózat-diverzifikációját, a hűségprogram kínálatát és a márkák reputációját. Ezáltal a hálózat franchise és management szállodák általi fejlesztése gazdagítja a vendégélményt.

Az Orbis emellett saját beruházásokkal is fejleszti hálózatát, nevezetesen 6 új szálloda esetében (906 szoba összesen), melyből 4 új építésű, 2 pedig meglévő felújítása. Összességében az Orbis jövőbeni fejlesztései rekord-magas, 42 új szállodát, több mint 5100 szobát jelentenek a következő 3 évben. Mindemellett az Orbis pénzügyileg erős pozícióban van és továbbra is aktívan keresi az új növekedési lehetőségeket és feltérképezetlen piacokat. Az első számú európai apartman szállodai márka, az Adagio megjelenésével az Orbis bővíti márkaportfolióját, tovább diverzifikálja hálózatának fejlesztését és belép az apartman-szállodai piacra is, ami tovább gyorsítja a növekedését.

 

„Nagyon elégedett vagyok az Orbis teljesítményével 9 hónap után 2017-ben. Az üzemeltetési teljesítményünk kiemelkedően stabil és jó úton vagyunk céljaink elérésében – ez lehetővé teszi, hogy megerősítsem az Orbis működési EBITDA célszámait, melyeket még júliusban állapítottunk meg. További ambiciózus céljaink vannak a következő hónapokra tovább erősítve szállodai hálózatunk fejlesztését és a Csoport hatékonyságát” – foglalta össze Gilles Clavie.

 

 

 

 

Pénzügyi és működési eredmények

 

Orbis Hotel Group 2017  első 9 hónap 2016 első 9 hónap Változás
Működési eredmények
Foglaltság % 74,8% 73,7% 1,1 p.p.
Átlagos szobaár ÁFA nélkül Euróban 58,6 55,8 5,1%
Egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel Euróban 43,8 41,1 6,6%
Pénzügyi eredmények millió Euróban    
Árbevétel 258,8 243,4 6,3%
EBITDAR 97,8 88,5 10,4%
EBITDA üzemeltetési 86,2 71,1 21,1%
Bevétel adózás előtt 54,5 43,1 26,3%

 

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink