Az Orbis továbbra is dinamikusan fejlődik – Adagio néven új márka az Orbis portfolióban
- A stabil pénzügyi teljesítmény folytatódik – a bevétel 6.3%-kal növekedett 258.8 millió Euróra
- A működési eredmények növekedtek az összes piacon a kelet-európai régióban (6.6%-os összehasonlítható alapú RevPAR növekedés összesen), mely az átlagos szobaár növekedésének köszönhető (5.1% y/y)
- Fokozódik a hálózatfejlesztés a stratégiai piacokon és új piacok is látótérbe kerültek
- Adagio – egy új szállodamárka jelent meg a portfolióban
- Folytatódik a szervezeti kulturaváltás a Heartist® program támogatásával
„Az idei év 9 hónap utáni eredményei megmutatják, hogy az Orbis üzleti modellje és a megvalósított stratégiánk helyes. Az Orbis teljes mértékben kihasználta a kedvező gazdasági környezetet és köszönhetően az üzletpolitikájának komoly eredményeket ért el” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis S.A. Elnök-vezérigazgatója.
Pénzügyi teljesítmény
A kiemelkedő pénzügyi eredményeket igazolja az árbevétel 6.3%-os növekedése 258.8 millió Euróig, illetve az EBITDAR 10.4%-os növekedése 97.8 millió Euróig, a tavalyi 9 hónaphoz képest. Az üzemeltetési EBITDA 86.2 millió Eurót tett ki, ami kétszámjegyű, 21.1%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A kiemelkedő eredmények az Orbis Csoport legtöbb kulcspiacán a működési szinteken is megmutatkoztak, igy például a teljes Csoportra vonatkozó RevPAR 6.6%-os növekedésében 43.8 millió Euróig. Ez a növekedés jól látható az átlagos szobaár emelkedésében a kelet-európai régió összes piacán. Ezek az eredmények, illetve a vállalat megvalósított üzleti modellje szisztematikusan megerősítik a vezető szállodaipari pozícióját Kelet-Európában.
Portfolió-fejlesztés és eszközmenedzsment
Az Orbis tovább erősíti jelenlétét a régió stratégiai piacain, illetve nagy potenciállal rendelkező további piacokat is megcéloz. Csak a harmadik negyedévben 3 szálloda csatlakozott a hálózathoz (310 szobával) management és franchise szerződésekkel, belépve két új piacra: Szerbiába és Bosznia-Hercegovinába, illetve további 5 új szállodára vonatkozó megállapodás került aláírásra (610 szobával), melyek a következő években csatlakoznak a Csoporthoz. A management és franchise megállapodások keretében nyílt szállodák, melyek az Orbis fejlesztési tervének stratégiai elemét képezik, a pénzügyi nyereség mellett egyéb előnyöket is jelentenek. Az új szállodák, melyek csatlakoznak a Csoporthoz, megnövelik és megerősítik a márkák ismertségét, a hálózat-diverzifikációját, a hűségprogram kínálatát és a márkák reputációját. Ezáltal a hálózat franchise és management szállodák általi fejlesztése gazdagítja a vendégélményt.
Az Orbis emellett saját beruházásokkal is fejleszti hálózatát, nevezetesen 6 új szálloda esetében (906 szoba összesen), melyből 4 új építésű, 2 pedig meglévő felújítása. Összességében az Orbis jövőbeni fejlesztései rekord-magas, 42 új szállodát, több mint 5100 szobát jelentenek a következő 3 évben. Mindemellett az Orbis pénzügyileg erős pozícióban van és továbbra is aktívan keresi az új növekedési lehetőségeket és feltérképezetlen piacokat. Az első számú európai apartman szállodai márka, az Adagio megjelenésével az Orbis bővíti márkaportfolióját, tovább diverzifikálja hálózatának fejlesztését és belép az apartman-szállodai piacra is, ami tovább gyorsítja a növekedését.
„Nagyon elégedett vagyok az Orbis teljesítményével 9 hónap után 2017-ben. Az üzemeltetési teljesítményünk kiemelkedően stabil és jó úton vagyunk céljaink elérésében – ez lehetővé teszi, hogy megerősítsem az Orbis működési EBITDA célszámait, melyeket még júliusban állapítottunk meg. További ambiciózus céljaink vannak a következő hónapokra tovább erősítve szállodai hálózatunk fejlesztését és a Csoport hatékonyságát” – foglalta össze Gilles Clavie.
Pénzügyi és működési eredmények
Orbis Hotel Group | 2017 első 9 hónap | 2016 első 9 hónap | Változás | |
Működési eredmények | ||||
Foglaltság % | 74,8% | 73,7% | 1,1 p.p. | |
Átlagos szobaár ÁFA nélkül Euróban | 58,6 | 55,8 | 5,1% | |
Egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel Euróban | 43,8 | 41,1 | 6,6% | |
Pénzügyi eredmények millió Euróban | ||||
Árbevétel | 258,8 | 243,4 | 6,3% | |
EBITDAR | 97,8 | 88,5 | 10,4% | |
EBITDA üzemeltetési | 86,2 | 71,1 | 21,1% | |
Bevétel adózás előtt | 54,5 | 43,1 | 26,3% |
Kapcsolódó cikkeink
Az Orbis csoport bevételeinek több mint húsz százaléka a magyarországi szállodáiból származik
A vezető lengyel szállodaipari csoport, az Orbis SA bevételei 4,6…
Tovább olvasom >A Mercure Budapest Korona lett az év szállodája
A Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) a Mercure Budapest Koronát…
Tovább olvasom >Kulturális változás hajtja az Orbis növekedését a régióban
„Az Orbis 2016-os teljesítménye egyértelműen megerősíti a 2014-ben indított stratégiánkat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >