Külföldi cégekkel szembeni panasz esetén a Európai Fogyasztói Központ segít
Külföldi cégekkel szemben felmerült fogyasztói panaszok esetén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarországtól (EFK) lehet ingyenes, személyre szabott, szakmai és jogi segítségét kérni – hívja fel a figyelmet a két szervezet MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében.
A magyar fogyasztók akkor fordulhatnak az Európai Fogyasztói Központhoz, ha a panasszal érintett külföldi vállalkozás nem Magyarországon, hanem valamely másik uniós tagállamban, valamint Izlandon vagy Norvégiában rendelkezik székhellyel.
Tapasztalatok szerint karácsonyi vásárláskor előfordulhat, hogy az eredetileg ajándéknak szánt termék a vételár kifizetése ellenére mostanáig sem érkezett meg külföldről, a külföldön vásárolt műszaki cikk minősége nem megfelelő, nem küldenek magyar nyelvű használati-kezelési útmutatót, esetleg a külföldi webkereskedő annak ellenére sem fizeti vissza a termék vételárát, hogy 14 napon belül gyakorolta a fogyasztó az elállási – visszaküldési – jogot.
A fogyasztóvédők arra is felhívják a figyelmet, hogy a külföldi üzletben vagy webáruházban vásárolt termék meghibásodása esetén a fogyasztói jogok érvényesítése nehézségekbe ütközhet, a személyes kapcsolatfelvételnek a nyelvi korlátok mellett földrajzi akadályai is lehetnek, hiszen ezeknek a cégeknek Magyarországon jellemzően nincs ügyfélszolgálata.
Hibás termék esetén a fogyasztói jogok tartalma európai uniós országbeli kereskedőtől vásárlás esetén alapvetően megegyezik a magyar szabályokkal, de az igényérvényesítési határidő, a hiba okával kapcsolatos bizonyítási teher országonként eltérhet – ismertetik a fogyasztóvédők. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A nemzetgazdasági miniszter rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendel el a légitársaságoknál
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a problémák maradéktalan felszámolása…
Tovább olvasom >Kötelező akciózás: a Nemzetgazdasági Minisztérium fellép a tisztességtelen áremeléseket alkalmazó kiskereskedelmi láncokkal szemben
Az élelmiszer árstopok, a kötelező akciózás, illetve az online árfigyelő…
Tovább olvasom >A GVH is vizsgálja az NGM által feltárt árképzési gyakorlatot
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) panaszeljárás keretében megvizsgálja a Nemzetgazdasági Minisztérium…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: augusztusban 3,4 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. augusztusban az egy évvel korábbiakat átlagosan 3,4 százalékkal meghaladták,…
Tovább olvasom >Sikeres volt-e a chipsadó, avagy hogyan lehetne csökkenteni az elhízást Magyarországon?
Egyre több magyar küzd súlyfelesleggel. A legújabb adatok szerint sajnos…
Tovább olvasom >Nagy Márton elégedett az infláció csökkenésének mértékével
Az előző hónapokhoz hasonlóan augusztusban is a piaci várakozásoknak megfelelő…
Tovább olvasom >