A fogyasztóvédelmi felelősségről szervezett online workshopot a GVH
Online workshop keretében vitatták meg a fogyasztóvédelmi felelősség legaktuálisabb kérdéseit a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szakemberei és hazai magánjogi szakemberek. A rendezvény keretében elsősorban az influenszeri felelősség és a platformfelelősség témaköreit járták körbe a résztvevők.
A nemzeti versenyhatóság az elmúlt években nagy figyelmet fordít arra, hogy azokat a piaci szereplőket vonja felelősségre, akiktől a kifogásolt kereskedelmi gyakorlatok korrekciója leginkább elvárható. Ezért a GVH kiemelten fókuszál a platformfelelősség különböző aspektusaira vagy például az influenszerek, véleményvezérek felelősségére. Utóbbi témában a GVH 2022 novemberében útmutatót tett közzé a piaci szereplők számára, 2023-ban pedig a GVH Podcastban is részletesen tárgyalta az influenszerek felelősségét.
A február 8-án „Fogyasztóvédelmi felelősség” címmel szervezett workshop célja az volt, hogy mélyebb betekintést nyújtson a résztvevők számára a fogyasztóvédelmi felelősség rendszerébe, kiemelt figyelmet fordítva az influenszeri felelősség és a platformfelelősség kérdésköreire.
Bak László, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese köszöntőjében kiemelte:
„A felelősség minden fogyasztóvédelmi ügy központi értékelési eleme. Felelősség megállapítása nélkül nincs szankció. Különösen fontos ezért, hogy a vállalkozások tisztában legyenek azzal, hogy kereskedelmi kommunikációjukhoz milyen jogi feltételek esetén kapcsolódhat hatósági jogkövetkezmény.”
– világított rá Bak László.
A mintegy kétórás online tudásmegosztó rendezvényen megosztotta tapasztalatait és ismereteit a GVH Versenytanácsának több tagja, a nemzeti versenyhatóság fogyasztóvédelmi szakemberei és hazai – a jogterületen jártas – ügyvédek is.
Kapcsolódó cikkeink
Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >Versenyhivatali eljárás indult a Decathlon magyarországi cége ellen
A GVH szerint megtévesztő árak, valótlan akciók és félrevezető készletinformációk…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >