Közösségek és közösségi borok

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 06. 08. 16:26

Megújuló marketingstratégiájának részeként egyre több borvidék alkotja meg közösségi borát (előző számunkban a #Neszmélyről adtunk hírt), ez történt most a Mátrai borvidéken is: májusban debütált a MyMátra bormárka.

Lényeges átalakuláson mentek keresztül az elmúlt években a Mátrai borvidék borászatai, a borkészítés nagyrészt másod- és harmadgenerációs fiatal borászok kezébe került. Az új, fiatalos mentalitás megmutatásának, valamint annak, hogy valóban elindult a közösségi összefogás a borvidéken, első lépése a borvidék arculatának frissítése volt. A tavalyi borvidéki arculatváltással egy időben született meg a közösségi bor gondolata, melyhez idén 6 borászat csatlakozott; a közeljövőben pedig várhatóan további borászatok MyMátra borait is megismerhetik majd a fogyasztók. A közösségi bor célja bemutatni a borvidék illatos fehér szőlőfajtáinak sokszínűségét és ezáltal megszólítani elsősorban a fiatal borkedvelő közönséget.

A MyMátra projekthez idén 6 borászat csatlakozott

A márka szlogenje a „MyMátra. Az én világom.”, amely egyrész a bort készítő pincészetek vallomásaira utal, másrészt arra, hogy a borfogyasztók kiválaszthatják a közösségi borportfólióból majd évről évre a kedvencüket. Az első közösségi bort a Bárdos Borászat, a Kovács Pince, a Dubicz Borászat, az Ákos Pince, a Nyilas és a Sol Montis Borászat készítette el.

Az applikáción keresztül elérhető a tájegység borturizmusához kapcsolódó összes információ

A Szekszárdi borvidéken már sokéves hagyománynak számít a borászok együttműködése a térség szakmai presztízsének további növelése, a borkultúra fejlesztése és népszerűsítése érdekében. Most 35 helyi borászat összefogásával – a Szekszárd Borvidék Nonprofit Kft. égisze alatt – Vidd haza Szekszárdot! szlogennel elkészült az a telefonos applikáció is, amelyen keresztül elérhető a tájegység borturizmusához kapcsolódó összes információ. //

 

Kapcsolódó cikkeink