Kontextusfüggő a növényi alapú húsok kedveltsége a fogyasztók körében
Az Appetite új tanulmánya szerint a vállalatoknak kreatív stratégiákat kell alkalmazniuk a fogyasztói kör kiszélesítéséhez.
A növényi alapú húsok fokozott fogyasztása nem feltétlenül vezet a termékek iránti pozitívabb érzelmekhez, azok pozitívabb megítéléséhez – derül ki egy az Appetite című nemzetközi folyóiratban megjelent új tanulmányból, amely az élelmiszerek és italok kiválasztására és fogyasztására gyakorolt kulturális hatásokkal foglalkozik. Ehelyett inkább számít a kontextus, azaz az, hogy miként kerülnek az alternatívák felhasználásra.
A tanulmány azt vizsgálta, hogyan készítik el a fogyasztók otthon a növényi alapú húsokat, és hogy ez befolyásolja-e ezeknek a termékeknek a megítélését. A vizsgálat során mintegy 60, húsban gazdag étrendet követő válaszadó négy héten keresztül hetente két növényi alapú húsételt készített – egyet receptdobozból, egyet pedig magától -, fogyasztott és értékelt.
Kiderült, hogy míg a növényi alapú húsok elfogadottsága a fogyasztók körében az ismételt fogyasztással nem, az alkalmazott receptek és az elkészítés módja hatására változott. A növényi alapú élelmiszerek felhasználásának körülményei mind a receptdobozok, mind a saját készítésű fogások esetében számítottak
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >