Kisebbek lettek az élelmiszeradagok a boltokban – a fogyasztóvédelem is reagált
A napi.hu másfél éven át figyelte a boltok kínálatát és azt tapasztalták, hogy bizonyos termékekből most kevesebbet adnak ugyanannyi pénzért, mint korábban. A fogyasztóvédelemnél azt mondják, ez csak akkor szabálytalan, ha a vásárlók nem kapnak megfelelő tájékoztatást. Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint az úgynevezett zsugorítás magas infláció idején bevett gyakorlat, a vásárlók keresik is a kisebb kiszereléseket.
„Lehet, hogy így jobban eladható, meg hát az ember nem akar annyit fizetni”
– mondta egy vásárló az RTL Híradónak.
A legnagyobb dobozos tejföl – márkától függetlenül – 850, a közepes 330, a legkisebb pedig 140 grammos. Félliterest, kétdecist nem találtunk. A csomagolt felvágottak is összementek: szalámiból a korábbi 10 deka helyett főleg 7 deka, sonkából és párizsiból pedig 9 deka van egy csomagban.
Vámos György a Kereskedelmi Szövetség főtitkára azt mondja, hosszú évek óta léteznek a különböző kiszerelésű termékek.
„Ilyen hatalmas inflációs nyomás közepette a kisebb kiszerelések iránti kereslet még valamelyest nő is, hiszen sokszor gondolja azt a vásárló, hogy igaz, hogy az egységára drágább, de legalább valamennyit tudok belőle vásárolni”.
A fogyasztóvédelemnél azt mondják, nincs gond az úgynevezett zsugorítással, ha a vásárlók korrekt információkat kapnak. A szóvivő szerint az egységárat mindig kötelező feltüntetni, hogy a vevő összehasonlíthassa a megvásárolt termék árával.
Kapcsolódó cikkeink
10-ből 6 cég áremelést tervez
Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet áprilisi féléves vállalati konjunktúravizsgálatának…
Tovább olvasom >A szélsőséges időjárást megérzi az élelmiszerpiac is
Magyarországon a következő hónapokban várhatóan emelkedni fog a liszt és…
Tovább olvasom >Lassanként visszaépülhet a kiskereskedelmi forgalom és lakossági fogyasztás
A kiskereskedelmi forgalom alakulása és a lakossági fogyasztás visszaépülése az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >