Kiemelkedően nőtt például a toalett papír, papír zsebkendő, arc- és szemránckrém bolti forgalma
Stabilizálódott a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca. Kiskereskedelmi forgalmuk változatlanul mintegy 300 milliárd forintot ért el 2010. március-2011. februárban, az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve plusz 1 százalékot regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
– A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategória közül értékben kiemelkedően nőtt a toalett papír, papír zsebkendő, arc- és szemránckrém, továbbá konyhai törlőkendő bolti eladása, egyik évről a másikra 4-8 százalékkal – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
Megugrott a rovarirtók értékesítése, 41 százalékkal, mivel a tavalyi csapadékos tavasz és nyár kedvezett a szúnyogok, valamint más rovarok elszaporodásának.
Két bolttípus piaci pozíciója erősödött, éves összehasonlításban. A drogériák piaci részesedése 27 százalékra emelkedett, míg a patikáké 3-ra.
A kiskereskedelmi eladás legnagyobb része a hipermarketekre jut háztartási vegyiáruból és kozmetikumból, állapítja meg Villányi Ágnes:
– Az élelmiszerekhez képest jóval koncentráltabb a vegyiáruk értékesítése, amiből hipermarketre, az értékben mért eladásokból 39 százalék jutott, a legutóbbi tizenkét hónap során. Mivel a drogéria piaci részesedése 27 százalékra nőtt, ez a két bolttípus viszi el a forgalom kétharmadát.
A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya 18-ról 17 százalékra változott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >