K&H: Ennyien számíthatnak idén bónuszra
Idén a hazai nagyvállalatok háromnegyede tervez valamilyen cafeteria juttatást nyújtani dolgozóinak. A törvényileg előírt utazási költségtérítés mellett a SZÉP kártya a legnépszerűbb – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index tavaly év végi eredményeiből. Az ilyenkor jellemző 13. havi bónuszt pedig a cégek több mint negyede tervezi fizetni munkavállalóinak.
A cafeteria, vagyis a fizetést kiegészítő munkabér szerű kifizetések meghatározó részét képezik a cégek által biztosított dolgozói juttatásnak.
„A K&H nagyvállalati növekedési index negyedik negyedéves eredménye szerint idén a cégek 74 százaléka beépít egy vagy akár több elemet is a bérezési gyakorlatába. A magyarországi, kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező cégek következő egy évre vonatkozó várakozásait és terveit jelző felmérésünk alapján a törvényileg előírt utazási költségtérítést a cégek 52 százaléka fogja idén biztosítani a munkavállalóknak. Az önkéntesen adható béren kívüli juttatások közül pedig továbbra is a SZÉP kártya áll az élen – ezzel a cégek 40 százaléka tervez”
– mutatta be Rajna Gábor, a K&H Vállalati divízió vezetője a legfrissebb kutatási eredményeket.
„A nagyvállalati szektor cégei közül csupán 7 százalék tervezi idén növelni dolgozói létszámát, azonban a csökkenő reálbér mellett a meglévő kollégák megtartása szempontjából is fontos lehet a különböző juttatási elemek alkalmazása”
– hangsúlyozta ki a vállalati szakértő.
Ahol adnak, ott válogatni is lehet
Azok a vállalatok, akik beépítik a bérezésükbe valamelyik juttatási formát, átlagosan háromfajta lehetőséget biztosítanak a munkavállalóiknak, így a dolgozók több elemből is választhatnak. A béren kívüli juttatások összegén a cégek döntő része nem tervez változtatni, csupán 9 százalékuk emelné annak értékét, átlagosan 13 százalékkal.
Figyelni kell a változásokra
Tavaly év végén, illetve most januártól új elemek is bekerültek vagy emelkedtek a cafeteria rendszerben.
- 2023. december 1-jétől adómentesen adható üzleti ajándékként vagy csekély értékű ajándékként a közvetlenül a borászatból, palackozott kiszerelésben vásárolt, oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel ellátott borászati termék.
- 2024-től a minimálbér 10 százalékát meg nem haladó, ún. csekély értékű ajándék évente legfeljebb 3 alkalommal nyújtható magánszemélynek egyes meghatározott juttatásként, vagyis 33,04 százalékos adóteherrel.
- A legfontosabb változás azonban, hogy 2024. január 1-jétől a SZÉP kártya nem használható hideg élelmiszervásárlásra, illetve a béren kívüli juttatásként, azaz a 28 százalékos adóteherrel nyújtható éves keret a tavalyi 650 ezer forintról, visszaállt 450 ezer forintra.
Kapcsolódó cikkeink
A reálkeresetek emelkedése kihat a fogyasztásra, ami a gazdaság élénkítése miatt fontos
A reálkeresetek emelkedése azt jelenti, hogy több pénz marad az…
Tovább olvasom >Átlagosan több mint hét napra kötnek utasbiztosítást a külföldre utazók
Az idei szezonban, a június eleje óta eltelt másfél hónapban…
Tovább olvasom >GKI: Tényleg sokat adóznak a magyarok?
A közbeszédben gyakran találkozunk a magas hazai adókulcsok kritikájával. Ha…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >