Kétharmados visszaesés a Heinekennél
Csökkentek a Heineken söreladásai az első negyedévben a járványügyi korlátozások miatt. Az eladások várható további csökkenése miatt a vállalat törölte is éves eredménytervét – olvasható a 444.hu-n.
Az első negyedévben a Heineken nyeresége az egy évvel korábbihoz képest 68 százalékkal 94 millió euróra csökkent. A Heineken az Anheuser Busch után a világ második legnagyobb söripari vállalata.
A holland Heineken az első negyedévben 51,6 millió hektoliter sört adott el, 2,1 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban. Az üdítőitalokkal együtt a Heineken eladásai 3,9 százalékkal csökkentek. Csak márciusban 14 százalékkal kevesebb sört értékesített, mint egy évvel korábban. A forgalomcsökkenést a Heineken egyértelműen a vírusjárvány megfékezésére elrendelt szociális távolságtartó intézkedésekre vezeti vissza.
A söreladások a konszern minden piacán csökkentek. Egyes piacokon, például Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban a bolti söreladások emelkedtek ugyan, a vendéglátás forgalomcsökkenését azonban ez nem tudta kompenzálni. Néhány országban pedig, mint például Dél-Afrikában a sörgyártást is le kellett állítania a cégnek.
A második negyedévben az első negyedévinél is nagyobb mértékű forgalomcsökkenésre számít a Heineken. A cég várakozásai szerint a visszaesés a vírusjárvány miatt elrendelt korlátozások megszüntetése után is tartósnak bizonyul majd, de ennek mértékét még korai lenne felbecsülni.
A Heineken emiatt visszavonta idei eredmény előrejelzését. Az éves eredményt ugyanis a cég szerint a forgalomcsökkenés mellett egyéb, nehezen felbecsülhető tényezők is befolyásolni fogják, mint például a járvány által okozott gazdasági válság hatása az ügyfeleikre és beszállítóikra. Az év hátra lévő részében a Heineken a kiskereskedelmi láncok ellátására és az online értékesítésekre összpontosítja figyelmét. Csökkenti emellett működési költségeit, visszafogja fejlesztési beruházásait és szünetelteti a dolgozók felvételét.
A cég jelezte, hogy a féléves eredménybeszámolóban a hagyományokkal szakítva nem tesz osztalék javaslatot. Bejelentették egyúttal, hogy a vezetőség 2020-as bónuszát törölték. (444.hu, Czinkóczi Sándor)
Kapcsolódó cikkeink
Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szendvicshozzávalókból tankolunk fel leginkább
Pékáru, felvágott, sonka, szalámi és valamilyen kence – ezeket az…
Tovább olvasom >Elindult az Eisberg egészségtudatos táplálkozásra ösztönző kampánya
Naponta legalább öt adag zöldséget vagy gyümölcsöt kellene fogyasztanunk az…
Tovább olvasom >BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >