Két év alatt 49%-kal nőtt az alternatív tejek eladása Európában
A hohenheimi egyetem legújabb tanulmánya a növényi tejek elfogadottságát vizsgálta az Európai Unió hat országában. Az adatok azt mutatják, hogy 2020 és 2022 között az alternatív tejek eladása 49%-kal nőtt a kontinensen.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
A legnagyobb forgalommal és piaci potenciállal Németország büszkélkedhet a lakosság állatjóléttel, egészséggel és környezettel kapcsolatos nagyfokú tudatosságának köszönhetően. Emellett a németek a vizsgálatban részt vevő más országokkal szemben kevésbé ragaszkodnak a szociális és kulturális normákhoz, így nagyobb hajlandósággal adnak esélyt nem hagyományos élelmiszereknek is.
A hagyományosan nagy sajt- és tejtermékfogyasztó franciák, spanyolok és olaszok szkeptikusabbak: az alternatív tejek íze és állaga számukra nem meggyőző. A tehéntejet egészségesnek vélő lengyel fogyasztók többsége idegenkedik a növényi alternatíváktól, ráadásul drágállja is a szerinte túl édes növényi tejeket.
A tanulmány szerint a fogyasztók jellemzően arra vágynak, hogy a növényi tejek kellemes érzékszervi tulajdonságokkal bírjanak.
A kipróbálást elsősorban a kíváncsiság hajtja. A kutatók meglepetésére a válaszadók képzettségi szintjétől bizonyítottan nem függ a növényi tejek fogyasztási gyakorisága, bár a termékekről szóló felvilágosítás olyan tényező, ami növelheti a vásárlási hajlandóságot. //
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >Megnőtt a vegán ételek iránti kereslet a brit reptereken
Az Egyesült Királyság legnagyobb, a London Stansted, az East Midlands…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >