Kereskedelmi tevékenységbe kezd a Magyar Vöröskereszt
Kereskedelmi tevékenységbe kezd – a Magyarországon működő karitatív szervezetek közül elsőként – a Magyar Vöröskereszt, hogy az adományok és a szponzoráció mellett kiszámítható, előre kalkulálható és szabadon felhasználható anyagi erőforráshoz is hozzájusson.
A szervezetnek az MTI-hez eljuttatott keddi közleménye szerint az új modell alapján népszerű és keresett termékek árusításába kezdenek, nem saját hálózattal, hanem üzleti alapon együttműködve gyártó, forgalmazó és kereskedelmi partnerekkel. Idén 3-4 termékkel indulnak, amiből év végéig 2 millió forintos bevételt várnak. A hosszú távú, 5-10 éves tervekben pedig évi 10-15 millió forintos bevétellel kalkulálnak.
A lépés azért jelentős, mert a Magyar Vöröskereszthez eljuttatott adományok nem csoportosíthatóak át, kizárólag arra a területre fordíthatók, amelyre az adományozók szánták őket.
„A legnagyobb hazai humanitárius szervezetként folyamatosan dolgoznunk kell a forrásaink bővítésén is, hogy megfelelő hatékonysággal és színvonalon tudjuk ellátni a meglévő és az új feladatainkat. Az adományokon, a pályázati forrásokon és az állami támogatáson kívül szerettünk volna olyan bevételi forráshoz jutni, ami a Vöröskereszt alapelveivel összeegyeztethető és lehetőséget ad arra, hogy szabadon gazdálkodhassunk vele és olyan területekre fordíthassuk, amelyek ugyan fontos ügyek, de kevésbé ismertek vagy népszerűek az adományozók körében” – idézi a közlemény Kardos Istvánt, a Magyar Vöröskereszt főigazgatóját.
A termékválasztásnál a minőségen, a praktikus használhatóságon és a keresleten kívül szempont az is, hogy kapcsolódjon a Magyar Vöröskereszt tevékenységeihez, és adott esetben az egyedi gyártás is lehetséges legyen. Az első két termék, egy fej-, illetve zseblámpa a szervezet katasztrófavédelmi tevékenységéhez kapcsolódik. Minden, a Magyar Vöröskereszt logójával ellátott csomagolásban forgalomba kerülő lámpa eladása után 600 forintot kap a szervezet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Zöldség-gyümölcs ételmentő csomagokat vizsgáltak a Nébih szakemberei
Ötödik alkalommal szervezte meg szokásos adventi élelmiszer-adományozási programját a Mészáros…
Tovább olvasom >Karácsonyi adománygyűjtést szervez a Magyar Vöröskereszt az Auchan áruházakban
A Magyar Vöröskereszt december két hétvégéjén az Auchanban gyűjt adományokat…
Tovább olvasom >43 tonna adomány a PENNY és a Magyar Vöröskereszt közös akciójában
A PENNY Magyarország és a Magyar Vöröskereszt ünnepi adománygyűjtő akciója…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >