Kereskedelmi tevékenységbe kezd a Magyar Vöröskereszt
Kereskedelmi tevékenységbe kezd – a Magyarországon működő karitatív szervezetek közül elsőként – a Magyar Vöröskereszt, hogy az adományok és a szponzoráció mellett kiszámítható, előre kalkulálható és szabadon felhasználható anyagi erőforráshoz is hozzájusson.
A szervezetnek az MTI-hez eljuttatott keddi közleménye szerint az új modell alapján népszerű és keresett termékek árusításába kezdenek, nem saját hálózattal, hanem üzleti alapon együttműködve gyártó, forgalmazó és kereskedelmi partnerekkel. Idén 3-4 termékkel indulnak, amiből év végéig 2 millió forintos bevételt várnak. A hosszú távú, 5-10 éves tervekben pedig évi 10-15 millió forintos bevétellel kalkulálnak.
A lépés azért jelentős, mert a Magyar Vöröskereszthez eljuttatott adományok nem csoportosíthatóak át, kizárólag arra a területre fordíthatók, amelyre az adományozók szánták őket.
„A legnagyobb hazai humanitárius szervezetként folyamatosan dolgoznunk kell a forrásaink bővítésén is, hogy megfelelő hatékonysággal és színvonalon tudjuk ellátni a meglévő és az új feladatainkat. Az adományokon, a pályázati forrásokon és az állami támogatáson kívül szerettünk volna olyan bevételi forráshoz jutni, ami a Vöröskereszt alapelveivel összeegyeztethető és lehetőséget ad arra, hogy szabadon gazdálkodhassunk vele és olyan területekre fordíthassuk, amelyek ugyan fontos ügyek, de kevésbé ismertek vagy népszerűek az adományozók körében” – idézi a közlemény Kardos Istvánt, a Magyar Vöröskereszt főigazgatóját.
A termékválasztásnál a minőségen, a praktikus használhatóságon és a keresleten kívül szempont az is, hogy kapcsolódjon a Magyar Vöröskereszt tevékenységeihez, és adott esetben az egyedi gyártás is lehetséges legyen. Az első két termék, egy fej-, illetve zseblámpa a szervezet katasztrófavédelmi tevékenységéhez kapcsolódik. Minden, a Magyar Vöröskereszt logójával ellátott csomagolásban forgalomba kerülő lámpa eladása után 600 forintot kap a szervezet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly több mint 700 millió forint értékben adományozott az Auchan
2023-ban több mint 700 millió forint értékű támogatást biztosított az Auchan…
Tovább olvasom >Több mint 90 hátrányos helyzetű nőt támogat oktatással a Magyar Vöröskereszt és a Coca-Cola globális alapítványa
A The Coca-Cola Foundation támogatásával és Magyarország legnagyobb humanitárius szervezete, a…
Tovább olvasom >Közel 30 ezer doboz puzzle jutott el a rászorulókhoz az Auchan karácsonyi jótékonysági kampányával
December végén lezárult az Auchan jótékonysági kampánya, amelynek eredményeként közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
OECD: Az élelmiszerár-infláció meredeken csökkent a legtöbb országban
Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a…
Tovább olvasom >MBH Bank: Az év második felében pöröghet fel a növekedés, jövőre már 3,7 százalékkal bővülhet a GDP
A magyar gazdaság kilátásai stabilak, így a fogyasztás, az ipari…
Tovább olvasom >Törlők viadala
A háztartási papírtörlők mindennapi életünk elengedhetetlen kellékei, amelyek kényelmet és…
Tovább olvasom >